آیا آرد گندم کتو پسند است؟


“این پست حاوی پیوندهای وابسته است و اگر پس از کلیک روی پیوندهای من خریدی انجام دهید به من پاداش داده خواهد شد.”

آرد گندم یک ماده قابل انعطاف در بسیاری از غذاهای غذایی است. با این حال، آیا آرد گندم کتو دوستانه است؟ آیا افرادی که رژیم کتو دارند می توانند از آن در ظروف کتو استفاده کنند؟ بیایید دریابیم!

آیا آرد گندم کتو دوست است
WhiteYura / Shutterstock.com

آرد گندم چیست؟

آرد گندم از گندم آسیاب شده تهیه می شود و انواع مختلفی دارد. و شما می توانید آرد گندم را با مقدار گلوتن آنها تشخیص دهید. انواع “نرم / ضعیف” دارای مقدار کمی گلوتن هستند در حالی که انواع “سخت / قوی” دارای مقدار زیادی گلوتن هستند.

از آرد گندم برای تهیه شیرینی هایی مانند نان، کیک، کلوچه و سایر شیرینی ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تهیه ماکارونی، پوشش مرغ سرخ شده / خرد شده و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

اطلاعات تغذیه ای آرد گندم

اجازه دهید اطلاعات تغذیه ای آرد گندم را تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم: آیا آرد گندم کتو دوستانه است؟

یک فنجان با وزن ۱۲۵ گرم، ۴۵۵ کالری، ۱.۲ گرم چربی کل و ۹۵ گرم کربوهیدرات کل دارد. همچنین دارای ۳.۴ گرم فیبر غذایی است، به این معنی که در هر فنجان ۹۱.۶ گرم کربوهیدرات خالص دارد. علاوه بر این، ۲.۵ میلی گرم سدیم، ۱۳۴ میلی گرم پتاسیم و ۱۳ گرم پروتئین دارد.

آیا آرد گندم کتو پسند است؟ آیا می توانید از آن در هنگام استفاده از Keto استفاده کنید؟

نه، آرد گندم کتوپسند نیست و نمی توانید از آن به عنوان یک ماده برای ظروف کتو استفاده کنید. حداقل فرآوری شده است اما کربوهیدرات بالایی دارد (۹۱.۶ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده ۱۲۵ گرم). و می تواند شما را از حالت کتوز خارج کند، حتی با اندازه کوچک.

نان تازه با آرد گندم روی میز
شبکو / Shutterstock.com

جایگزین های کتو پسند برای آرد گندم

آرد کنیاک

آرد کنجاک ریشه پودری گیاه کنجاک است و جایگزینی عالی برای آرد گندم است. کربوهیدرات یا چربی ندارد زیرا ۹۷ درصد آن آب و ۳ درصد فیبر است.

آرد لوپین

این یک جایگزین عالی دیگر برای آرد گندم است. آرد لوپین از لوبیای شیرین لوپین تهیه می شود. و دارای ۱۲ گرم پروتئین، ۲ گرم چربی کل و ۱ گرم کربوهیدرات خالص در هر ۳۰ گرم است.

آرد نارگیل

آرد نارگیل از گوشت خشک و آسیاب شده نارگیل تهیه می شود. چربی بالایی دارد اما مقدار متوسطی کربوهیدرات دارد (۷.۳ گرم کربوهیدرات خالص و ۶۴.۵ گرم چربی کل در ۱۰۰ گرم). بنابراین توصیه می شود از آن در حد اعتدال استفاده شود.



دیدگاهتان را بنویسید