استخوان‌های قوی و سالم بعد از ۶۰ سالگی، به این ترتیب…


علیرغم آنچه که مدتهاست توسط طب رایج به ما گفته شده است، پوکی استخوان صرفاً یک “بیماری کمبود کلسیم” یا حتی یک اختلال کمبود هورمون نیست.

امروزه آمریکایی‌ها بیش از سایر مردم روی کره زمین کلسیم مصرف می‌کنند و همچنین بالاترین نرخ پوکی استخوان و تحلیل استخوان را داریم. به سادگی جمع نمی شود.

همانطور که در کتابم بحث می کنم، طول عمر رادیکال، تعدادی قطعه در پازل سلامت استخوان وجود دارد. در این وبلاگ تعدادی از این عناصر را برجسته می کنم و در فصل ۱۳ به جزئیات بیشتر می پردازم کتاب.

کلسیم مهم است، اما در مقادیر مناسب، متعادل با سایر مواد معدنی کلیدی مانند منیزیم. من همیشه سخنان استخوان گیر متخصص تغذیه نان فوکس، Ph که این توضیح را با من در میان گذاشت، به یاد خواهم داشت:

منیزیم، نه کلسیم، به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. مصرف زیاد کلسیم باعث شکل گیری استخوان هایی می شود که شکننده هستند. منیزیم به ساخت استخوان هایی که قوی و انعطاف پذیر هستند کمک می کند. ما به مقدار زیادی منیزیم و کلسیم کافی، اما نه بیش از حد نیاز داریم.

مقایسه گچ و عاج راه خوبی برای نشان دادن این مفهوم استخوان سازی است:

گچ کربنات کلسیم خالص (یکی از ترکیبات رایج مکمل پوکی استخوان) است. از طرف دیگر عاج حاوی کلسیم با منیزیم است. اگر یک تکه گچ بیندازید، می شکند. قطعه عاج به همان اندازه پرش می کند. فکر می کنم می توان گفت که می خواهیم استخوان هایمان بیشتر شبیه عاج باشد تا گچ!

همچنین مهم است که کلسیمی که مصرف می کنید به جای رگ ها و بافت نرم، جذب و به استخوان ها منتقل شود. این غیرممکن است مگر اینکه ویتامین K2 کافی داشته باشید. ویتامین K2 این توانایی را دارد که ده ها پروتئین را فعال کند که در غیر این صورت در خون شما شناور هستند.

یکی از این پروتئین ها، استئوکلسین است، یک پروتئین تنظیم کننده استخوان که به ویتامین K2 برای اتصال کلسیم به استخوان ها نیاز دارد و آنها را قوی و سالم می کند. بدون ویتامین K2، استئوکلسین غیرفعال می‌ماند و مکمل‌های کلسیمی که مصرف می‌کنید در واقع در استخوان‌های شما جایی که به آن تعلق دارند، نمی‌افتند.

در این وبلاگ، من عمیق تر به این مفاهیم می پردازم، و همچنین درباره سایر مواد معدنی و مواد مغذی برای سلامت استخوان که اغلب نادیده گرفته می شوند، صحبت خواهم کرد:



دیدگاهتان را بنویسید