تخم ماهی: راهنمای نهایی


تخم مرغ ماهی

برای بسیاری از ما، تخم ماهی جزء استاندارد رژیم غذایی ما نیست. بسته به ترجیح شما، ممکن است تاب بخورید یا آب دهانتان در حال ریختن آب دهان باشد.

این مقاله به این سوال پاسخ خواهد داد: آیا باید تخم ماهی بخورید؟

ما نشان می دهیم که تخم ماهی چیست و انواع مختلف آنها چیست. متوجه خواهید شد که آیا ایجاد ذائقه برای این غذا و اطلاعات تغذیه ای برای سلامتی شما مفید است یا خیر.

در نهایت، ما به اشتراک می گذاریم که کجا تخم ماهی بخریم و چگونه آنها را تهیه کنیم. چه قبلاً آن را امتحان کرده باشید یا ذهنی باز داشته باشید، بیایید وارد آن شویم.

تخم ماهی چیست؟

تا به حال، احتمالاً فکر می کردید که مرغ ها تنها حیواناتی هستند که تخم مرغ هایی را برای ما فراهم می کنند که می توانیم بخوریم.

این درست نیست: تخم ماهی یا قلیه یک غذای خاص در سراسر جهان محسوب می شود. آنها معمولاً طعم متمایز و شوری دارند که اکثر مصرف کنندگان آن را دوست دارند یا از آن متنفرند.

اگر نمی دانستید که ماهی می تواند تخم تولید کند، احتمالاً سؤالاتی دارید. وقتی درباره تخم‌مرغ ماهی صحبت می‌کنیم، دقیقاً چه چیزی می‌خوریم؟

ماهی‌های ماده می‌توانند تخم‌ها یا تخم‌های بارور یا نابارور بگذارند. با دومی، نرها باید تخم ها را بارور کنند تا بتوانند زنده بمانند.

قلیه ای که ما می خوریم از تخم های بارور نشده تشکیل شده است – مانند تخم مرغ.

قبل از اینکه جلوتر برویم، می خواهیم موضوع خاویار را برای شما روشن کنیم. خاویار نوعی قلیه است – اما همه قلیه ها خاویار نیستند. با وجود این، اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند.

انواع مختلف تخم ماهی

با توجه به این نکته، زمان پوشش گونه های متمایز تخم ماهی فرا رسیده است. قلیه بر اساس نوع ماهی که از آن برداشت می شود طبقه بندی می شود.

قبل از شروع، شما باید تفاوت بین قلیه سخت و نرم را بدانید. اولین مورد تخم های بارور نشده توسط برخی از گونه های ماهی ماده است.

قلیه نرم به نام نر – یا منی ماهی نر نیز شناخته می شود.

نه، ما شوخی نمی کنیم. در ژاپن، این غذا یک غذای محبوب است که به شیراکو معروف است. اگر در مورد آن فکر کنید، دور از دسترس نیست که تخم مرغ ها را بخورید.

نگران نباشید، ما به Bottarga Saab می چسبیم. ماهی های قلیه زا انواع مختلفی دارند.

ما یک نمای کلی از مواردی که احتمالاً با آنها روبرو خواهید شد ارائه خواهیم داد:

خاویار واقعی

خاویار به اصطلاح “واقعی” به عنوان قلیه ای طبقه بندی می شود که منحصراً از ماهیان خاویاری برداشت می شود. چندین گونه از ماهیان خاویاری وحشی به عنوان در معرض خطر طبقه بندی می شوند. این نوع خاویار گران ترین است.

خاویار بدلی

همانطور که حدس زده اید، خاویار بدلی هر قلیه ای غیر از ماهیان خاویاری است. این نوع را می توان از گیاهان یا جلبک نیز تهیه کرد.

سایر گونه های قلیه زا

کنجکاو هستید که بدانید چه نوع قلیه می توانیم بخوریم؟ در اینجا لیستی از ماهی های معمولی وجود دارد که ما نیز از آنها زیاد می خوریم:

  • بوفین.
  • کاپلین (ماهی پرنده).
  • ضخامت برش
  • دست و پا زدن.
  • ماهی سالمون.
  • ماهی قزل آلا.
  • ماهی تن.
  • ماهی سفید

اطلاعات تغذیه ای تخم ماهی

یک قاشق غذاخوری خاویار ۱۶ گرمی (قرمز یا سیاه) حاوی ۴۲ کالری است. اگرچه تخم‌مرغ ماهی می‌تواند بسیار شیرین باشد، اما کاملاً بدون قند است.

این قسمت حاوی ۲.۹ گرم چربی است که تنها ۰.۷ گرم آن اشباع شده است. پروتئین ۳.۹ گرم از هر وعده یک قاشق غذاخوری را تشکیل می دهد.

شما ۹۴ میلی گرم کلسترول و ۲۴۰ میلی گرم سدیم دریافت خواهید کرد. نیازی به گفتن نیست که سطوح بالای هر یک از این دو ماده برای همه خوب نیست.

افرادی که مشکلات کلیوی، قلبی یا استخوانی دارند ممکن است بخواهند از این میان وعده غنی از سدیم اجتناب کنند. کلسترول رژیم غذایی کاملاً بد نیست، اما برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ایده آل نیست.

چند ریزمغذی مفید برای کمک به شما برای دستیابی به اهداف روزانه وجود دارد که عبارتند از:

  • ویتامین A (3 درصد).
  • کلسیم (۴ درصد).
  • آهن (۱۱ درصد).

فواید تخم ماهی برای سلامتی

چربی‌های موجود در قلیه با چربی‌هایی که با غذاهای ناسالم از آن اجتناب می‌کنیم متفاوت است. این اسید چرب غیراشباع امگا ۳ است که مزایای زیادی دارد.

این ترکیبات دارای خواص مغزی هستند یا آن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده اند که آنها می توانند به مبارزه با علائم بیماری های جدی مانند بیماری آلزایمر کمک کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می توانند تری گلیسیرید را کاهش دهند. نتایج خونی که نشان دهنده افزایش تری گلیسیرید است، خبر بدی برای سیستم گردش خون و خطر بیماری قلبی است.

تخم ماهی یکی از معدود منابع غذایی ویتامین D است. ویتامین آفتاب برای چگونگی متابولیسم مواد معدنی و همچنین سلامت استخوان حیاتی است.

مصرف قلیه ممکن است به حفظ ظاهر جوان شما کمک کند. آنتی اکسیدان هایی با قابلیت ضد پیری در تخم ماهی کشف شده است. با این حال، این اثرات با عصاره بیشتر مشخص می شود.

چگونه تخم ماهی را پیدا کنیم

به لطف مزارع پرورش ماهی، دسترسی به خاویار دیگر مانند گذشته دشوار نیست. این مزارع روشی پایدار برای سرو خاویار هستند. گونه های در حال انقراض (مانند ماهیان خاویاری) پس از صید بی رویه شانسی برای استقرار مجدد دارند.

امروزه اکثر فروشگاه های مواد غذایی حداقل خاویار بدلی را می فروشند. اگر به دنبال چیزی کمی شیک تر هستید، ممکن است مجبور شوید در فروشگاه های لذیذ یا آنلاین جستجو کنید.

قبل از اینکه برای خرید یک شیشه خاویار گران قیمت بیرون بروید، همیشه برچسب آن را بررسی کنید. هزینه باید توجیه شود: می خواهید ببینید قلیه از کجا آمده است.

به یاد داشته باشید که طعم ها از نوعی به نوع دیگر متفاوت است. خاویار گران قیمت بلوگا ممکن است مانند قلیه ماهی آزاد ساده برای جوانه های چشایی شما جذاب نباشد.

طرز تهیه و خوردن تخم ماهی

غذاهایی هستند که از کل کیسه تخم مرغ استفاده می کنند. قلیه شاد یک غذای لذیذ محبوب در برخی از ایالت های شرقی نزدیک سواحل اقیانوس اطلس است.

کیسه شاد برداشت می شود و به طور کامل فروخته می شود. متأسفانه، این فقط در فصل بهار و زمانی که شاد در حال تولید مثل است، رخ می دهد.

جدای از این استثنا، تخم ماهی معمولاً پس از خارج شدن از کیسه فروخته می شود.

آنها به عنوان پیش غذا یا میان وعده مصرف می شوند – برای خرید تخم مرغ کافی برای یک وعده غذایی کامل به بودجه زیادی نیاز دارید.

خبر خوب این است که تهیه قلیه کار سختی نیست. در اینجا پیشنهادات ما وجود دارد:

آنها را به تنهایی تخم مرغ خالص ماهی بخورید

به علاقه مندان به خاویار توصیه می شود که قلیه را همانطور که هست بدون هیچ گونه افزودنی بچشند. قلیه ماهی خود را با برداشتن یک قاشق چایخوری و گذاشتن آن روی هر لقمه امتحان کنید.

غذاهای مورد علاقه خود را با تخم ماهی پر کنید

طیف وسیعی از غذاها وجود دارد که می توانید آنها را با قلیه و خاویار اضافه کنید. برش های کوچک نان را برشته کنید، با قلم مو کره بمالید و با تخم مرغ ماهی تزیین کنید.

طرفداران غذاهای ژاپنی می توانند سوشی ایکورا درست کنند، برنج و جلبک دریایی را با قلیه سالمون تزیین کنند. همچنین می توانید خاویار را با قاشق روی تخم مرغ آب پز یا پیاز و جعفری اضافه کنید.

آیا این یادداشت را دوست داشتید؟ این موارد دیگر را بررسی کنید:

امروز کیت شروع رایگان Paleo خود را دانلود کنید!


  • برنامه غذایی ۳ روزه رژیم سرخپوشان
  • لیست خرید جامع رژیم سرخپوشان
  • ۵ مورد از دستور العمل های پالئو مورد علاقه ما

هنوز هیچ رأیی وجود ندارد.