حساسیت به سالیسیلات و تابستان ۲۰۲۱


بسیاری از این غذاها لذیذ و فراوان هستند، کودکان در تابستان بسیار بیشتر از هر زمان دیگری غذا می خورند. افزایش مصرف سالیسیلات ناشی از آن می تواند باعث بارگیری بیش از حد بدن کودک و ایجاد علائم فیزیکی، عاطفی و رفتاری شود.

افزودنی های مواد غذایی

غذاهای ناسالم با افزودنی های مصنوعی در تابستان فراوان تر می شوند. افزودنی های مصنوعی مانند رنگ های مصنوعی (قرمز ۴۰، آبی ۱ و زرد ۵)، طعم دهنده ها (مانند طعم توت فرنگی مصنوعی و وانیلین) و نگهدارنده ها (BHA، BHT و TBHQ) فنل های قوی هستند – و به فرآیندهای بیوشیمیایی یکسانی نیاز دارند.

اگر اینها را مصرف نکنید، برای شما خوب است. شما نباید.

با این حال، در یک خانواده معمولی آمریکایی، نوشیدنی‌های ورزشی آبی رنگ در روزهای گرم، آب نبات پنبه‌ای از پیاده‌روی ساحلی یا نمایشگاه، یخ‌های تراشیده شده یا لجن‌های ترکیبی از شهربازی همگی اتفاقات بسیار رایجی هستند (متاسفانه). آنها به تنهایی باعث بیش فعالی می شوند، همراه با سایر عوامل استرس زا و می توانند به ویژه مشکل ساز باشند.

علائم سالیسیلات

علائم در افراد مختلف متفاوت است، اما برخی از شایع ترین علائم حساسیت به سالیسیلات عبارتند از:

علائم رفتاری و عصبی

  • بیش فعالی
  • تحریک پذیری
  • رفتار سرکش
  • خشم
  • پرخاشگری نسبت به خود یا دیگران
  • به راحتی گریه می کند و ناراحت می شود
  • اضطراب
  • غمگینی یا افسردگی
  • نوسانات خلقی
  • فاصله توجه کوتاه
  • بی توجه
  • خودکنترلی ضعیف
  • بی قراری
  • تمرکز ضعیف
  • خشم
  • تغییرات سریع و شدید در خلق و خو
  • مشکل ریاضی، املا و خواندن
  • اختلال در پردازش حسی
  • کند پردازش اطلاعات
  • چالش های پردازش شنوایی

در حالی که این مقاله بر پیامدهای رفتاری حساسیت به سالیسیلات تمرکز دارد، علائم فیزیکی رایجی نیز وجود دارد که می تواند به شما به عنوان والدین یا مراقب کمک کند که واقعاً متوجه شوید که آیا آنچه می بینید واکنشی به سالیسیلات است یا خیر. این دو لیست با هم می توانند این تصویر را در مورد اینکه آیا فرزند شما به سالیسیلات حساس است و می تواند از مداخله غذایی بهره مند شود را گسترده تر کند.

علائم فیزیکی

  • گونه ها و گوش های قرمز (نه از گرما)
  • حوادث شب ادراری و شب ادراری
  • چالش های خواب
  • آسم
  • سردرد یا میگرن
  • دل درد
  • کهیر یا خارش پوست
  • اگزما
  • بثورات و خشکی پوست
  • یبوست
  • اسهال
  • تراکم، شلوغی
  • رینوسینوزیت
  • نبض مسابقه ای

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه این غذاها می‌توانند باعث ایجاد چالش‌های رفتاری شوند، به همراه غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید و غذاهایی که باید مصرف کنید، به پست من در مورد سالیسیلات‌ها و چالش‌های رفتاری مراجعه کنید.

علائم اضافی و در عین حال کمتر دیده شده می تواند شامل تیک، لکنت زبان، وزوز گوش و حتی سرگیجه باشد. بنابراین این یک یادآوری دیگر است، اگر رژیم غذایی فرزندتان تغییر کرد یا متوجه شدید که غذاها یا ترکیبات غذایی خاصی را بیشتر می‌خورد و رفتارهای جدیدی ظاهر شد یا رفتارهای قدیمی بازگشت، ارزش آن را دارد که یک بررسی رژیم غذایی انجام دهید.

کلر در استخرها

کلر از استخر یکی دیگر از عوامل استرس زا در تابستان است. کودک شما حتی نیازی به نوشیدن آب ندارد خیساندن در استخر کلردار باعث جذب آن در بدن می شود.

کلر با همان مسیر سولفاته شدن سالیسیلات ها در میوه ها پردازش می شود. سولفاته کردن به متیلاسیون و ترانس سولفوراسیون مناسب و همچنین سولفات (گوگرد) کافی و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز دیگر نیاز دارد.

هر یک از این عوامل استرس زا (میوه و کلر) سولفات و استخر سم زدایی را بیشتر تخلیه می کند و کنترل هر کدام را بسیار دشوارتر می کند. پس از کار با بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم در تمرینات تغذیه ام، متوجه شدم که اکثر آنها نسبت به کلر استخرها واکنش ضعیفی نشان می دهند. مصرف این میوه را به کلر استخرهای شنا اضافه کنید، کودک به راحتی می تواند به “بار اضافی” ضربه بزند. گریه، ذوب شدن، افزایش تحریک و بیش فعالی می تواند منجر شود.

جایگزین های غذایی با سالیسیلات بالا در تابستان ۲۰۲۲

امیدوارم تابستان امسال بهتر از همیشه باشد. در اینجا چند ایده وجود دارد برای شروع خوب غذاهای زیر حاوی سالیسیلات بالا و برای جایگزینی سالیسیلات کمتر است.

لطفاً توجه داشته باشید: ممکن است شما یا فرزندتان نتوانید میوه و سبزیجات تابستانی با سالیسیلات بالا مصرف کنید، فقط ممکن است به این معنی باشد که باید به مقدار آن توجه کرده و آن را محدود کنید و از تمام افزودنی های مصنوعی خودداری کنید. همچنین، پوست کندن برخی میوه ها و سبزیجات می تواند سطح سالیسیلات را کاهش دهد.

دانستن اینکه چه مبادلات سالم تری می توانید انجام دهید مهم است. تحمل سالیسیلات شخصی است. برخی از افراد نسبتاً کم تحمل و برخی بسیار حساس هستند. بنابراین توصیه های زیر بسته به فرد متفاوت خواهد بود.

افزودنی های مصنوعی می توانند به خصوص مشکل ساز باشند. بنابراین، به جای یک نوشیدنی ورزشی آبی، می توانید یک نوشیدنی الکترولیتی طبیعی بدون رنگ مصنوعی انتخاب کنید. . به جای خرید آب نبات با طعم مصنوعی، می توانید آب نبات های طبیعی پیدا کنید. یخ تراشیده شده سنتی می تواند هم سالیسیلات و هم قند زیادی داشته باشد. می توانید دستگاه یخ تراشیده شده خود را بخرید و از آب گلابی برای طعم دادن استفاده کنید. به‌جای بستنی‌های معمولی یا بستنی‌های فریزر، می‌توانید خودتان را با آب گلابی یا دیگر آب‌میوه‌های قابل تحمل درست کنید.

همچنین، پوست میوه یا سبزی اغلب حاوی مقدار زیادی سالیسیلات است، بنابراین برای برخی از افرادی که عدم تحمل متوسطی دارند، پوست کندن خیار و کدو سبز ممکن است باعث کاهش کافی سالیسیلات شود.

و سالیسیلات‌ها تجمعی هستند، بنابراین می‌توانید با تمرکز بر کاهش وعده‌ها یا اندازه‌های سرو میوه‌های با سالیسیلات بالا شروع کنید.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

  1. از افزودنی های غذایی خودداری کنید. در مرحله اول، اگر کودک شما مواد افزودنی مصنوعی می خورد، همه آنها را قطع کنید.
  2. عدم تحمل سالیسیلات را شناسایی کنید: اگر می خواهید تعیین کنید که آیا کودک شما ممکن است به سالیسیلات ها عدم تحمل داشته باشد، به سادگی کودک خود را در یک ساعت پس از غذا خوردن و قبل از خواب مشاهده کنید – و با مصرف زیاد سالیسیلات ارتباط برقرار کنید. بهترین راه برای تعیین عدم تحمل سالیسیلات این است که برای مدتی از مصرف غذاهای حاوی سالیسیلات پرهیز کنید و هر گونه بهبودی را مشاهده کنید و سپس آنها را دوباره اضافه کنید و ببینید آیا متوجه واکنش شدید یا خیر. همچنین می توانید آنزیم های گوارشی مانند بدون فنول توسط Houston Enzymes برای کمک به پردازش ترکیبات پلی فنولی در بدن.
  3. یک آزمایش رژیم غذایی کم سالیسیلات را امتحان کنید. دو رژیم غذایی وجود دارد که من آنها را دوست دارم که به این موضوع می پردازند: رژیم Feingold و The Failsafe Diet. رژیم Feingold لیست کوچکتری از سالیسیلات‌ها است که باید از آن اجتناب کنید – این رژیم شامل بسیاری از متخلفان بزرگ است (اما برخی از آنها را از دست می‌دهد) و انجام آن آسان‌تر است. رژیم غذایی Failsafe بسیار جامع تر، اما پیچیده تر است و غذاهای بیشتری را محدود می کند.
  4. راه حل های استخر را تعیین کنید. بهترین بخش در مورد داشتن استخر شنا این است که می توانید یک گزینه ضدعفونی کننده کمتر سمی را انتخاب کنید. در حالی که من در این کار متخصص نیستم، می توانید در گوگل جستجو کنید: کلرزنی آب نمک، یون سازها، ازناتورها و موارد دیگر. در استخرهای عمومی، این گزینه‌های دیگر معمولاً در دسترس نیستند، اگرچه می‌توانید درباره استخرهای عمومی که ممکن است از آن‌ها استفاده کنند (همانطور که برخی از آنها استفاده می‌کنند) سؤال کنید.
  5. نمک اپسوم را به صورت موضعی برای حمایت در نظر بگیرید. می توانید قبل یا بعد از شنا در استخر در مورد حمام نمک اپسوم (سولفات منیزیم) یا کرم سولفات منیزیم از پزشک خود بپرسید – سولفات جذب می شود و به تامین سولفات برای سولفاتاسیون/سم زدایی کمک می کند. این می تواند به کودک کمک کند تا کلر را بهتر پردازش کند، امیدوارم واکنش کمتری (یا بدون) ایجاد کند. حمام نمک اپسوم یا کرم نمک اپسوم نیز می تواند به کاهش واکنش های سالیسیلات کمک کند. می توانید قبل یا بعد از شنا از کرم استفاده کنید. همه دوست ندارند یا نمی توانند حمام کنند. دوش گرفتن بعد از شنا و سپس استفاده از کرم نمک اپسوم می تواند پشتیبانی مشابهی را برای حمام ایجاد کند.

در برنامه تغذیه ما به امید تغذیه برای شفابخشی کودکان برای والدین، همه چیزهایی را که باید در مورد واکنش‌های سالیسیلات و بهبود رفتار، تمرکز و خلق و خوی فرزندتان بدانید، پوشش می‌دهم.

از تابستان و اوقات فراغت در کنار خانواده لذت ببرید! و به امید تغذیه ادامه دهید.

تجربه خانواده خود را در مورد سالیسیلات ها و تابستان در بخش نظرات ما در زیر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید