راهنمای یک متخصص تغذیه برای شیرینی جات


هالووین تقریباً نزدیک است، و والدین دور و نزدیک در حال تلاش هستند تا بفهمند چگونه می‌خواهند جشن شیرینی را که بر سرشان می‌آید اداره کنند. اگر عصبی یا نگران هجوم آب نبات هایی هستید که به سمت شما می آید، تنها نیستید! سارا رمر، متخصص تغذیه ثبت شده در اطفال، امروز در وبلاگ است و توصیه های ارزشمندی را در مورد چگونگی پیمایش آب نبات با بچه ها به اشتراک می گذارد. و چگونه آنها را به آرامی و بی طرفی در مورد رفتارها تربیت کنیم! سارا ببرش

راهنمای یک متخصص تغذیه برای شیرینی جات

نکاتی برای مدیریت آب نبات هالووین

هی همه! سارا اینجا! من به عنوان یک متخصص تغذیه در اطفال (و مادر ۳ فرزند)، یک خبر خوب برای شما دارم – شاید تعجب آور. هالووین فرصت مناسبی برای تقویت رابطه طولانی مدت فرزندتان با غذا است، به خصوص در مورد شیرینی. در واقع می تواند به آنها کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه در درازمدت آرام، بی طرف و با ملاحظه در اطراف خود باشند.

از سوی دیگر، می تواند برعکس نیز انجام دهد. اگر آب نبات تحت نظارت، محدود کردن و مدیریت خرد باشد، الگوهای غذایی نامنظم ایجاد می شود، جایی که کودکان ما شروع به دزدکی آب نبات می کنند، میان وعده می خورند و/یا بی خیال آن را می خورند. من این را با مهربانی و شفقت می گویم – و می دانم که در نهایت این چیزی نیست که هیچ والدینی می خواهد.

یک سبد آب نبات برای هالووین

ابتدا در نظر بگیرید که ترس هالووین شما کجاست واقعا نشات گرفتن:

ترس های شما از کجا سرچشمه می گیرند؟ بسیاری از ما در نسلی بزرگ شده‌ایم که در آن اعمال محدودکننده رایج بود. ممکن است به شما گفته شده باشد که آب نبات برای شما مضر است، باعث افزایش وزن یا ناسالم شما می شود. اینها پیام‌ها و باورهای نسلی هستند که ریشه محکمی در فرهنگ رژیم غذایی دارند و برای بسیاری مشکلاتی مادام‌العمر با غذا و تصویر بدن ایجاد کرده‌اند.

متأسفانه، برای بسیاری از ما شهودی شده است که همین کار را با فرزندان خود انجام دهیم (این ترس ها عمیق است!). ما اغلب احساس می کنیم وظیفه ما این است که کنترل کنیم که فرزندانمان چقدر می خورند یا نه، تا به آنها کمک کنیم از سرنوشتی که به ما یاد داده اند “غذای ناسالم” می تواند منجر شود اجتناب کنند.

ما می‌توانیم این کار را با محدود کردن تعداد خوراکی‌هایی که بچه‌هایمان در شب هالووین می‌خورند (یا هر زمانی) انجام دهیم، «Switch Witch» را انجام دهیم، یا آب‌نبات‌های هالووین بچه‌هایمان را برداریم. اما حقیقت این است که فرزندان ما به ما نیاز دارند تا آنها را برای موفقیت در تغذیه مادام العمر آماده کنیم. به آنها بیاموزیم که چگونه با ملاحظه رفتار کنند و رانندگی کنند، غذاهای لذیذ آنها به تنهایی

در این پست به سوالات متداول مانند:

  • چه می شود اگر بچه های من غذای مغذی خود را به دلیل پر بودن بیش از حد آب نبات نخورند؟
  • اگر فرزندم از آب نبات هالووین دیوانه شود و خیلی زیاد بخورد چه؟
  • چه می شود اگر بچه های من به قند معتاد شوند و این تمام چیزی است که آنها می خواهند؟
  • اگر آن را بخورند و بعد از آن احساس بیماری کنند چه؟
  • این همه قند چگونه بر رفتار آنها تأثیر می گذارد؟

سپس من می‌خواهم شما را گام به گام راهنمایی کنم که چگونه در هالووین به شیوه‌ای مثبت حرکت کنید:

  • چه چیزی را “تعطیلات” بنامیم و چرا آنها بسیار مهم هستند
  • اجازه دهید فرزندتان بدون محدودیت از آن لذت ببرد
  • چگونه پلیس درمان نباشیم
  • اجازه دهید فرزندتان اشتباه کند و او را به خاطر آن شرمنده نکنید
انواع آب نبات هالووین

سوالات متداول والدین در مورد هالووین

۱. اگر آنها غذای مقوی خود را به دلیل پر از شیرینی نخورند چه؟

اگر از بخش مسئولیت در تغذیه پیروی می کنید (که من به شدت توصیه می کنم)، شما به عنوان یک والدین کنترل دارید که غذا چه، چه زمانی و کجا اتفاق بیفتد. شما همچنان وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های متعادل و مغذی را در هالووین سرو می‌کنید تا فرزندانتان مانند هر روز دیگر فرصت زیادی برای برآورده کردن نیازهای غذایی خود داشته باشند. هالووین یک بار در سال اتفاق می افتد. هر روز نیست که آب نبات به چپ، راست و مرکز جریان می یابد. یک روز یا یک هفته روی وضعیت تغذیه آنها تأثیر منفی نمی گذارد – قول می دهم. اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی و میان وعده های کودک شما شامل غذاهای غنی از پروتئین (گوشت، لوبیا/عدس، توفو، آجیل، تخم مرغ، لبنیات و غیره)، غذاهای غنی از فیبر (میوه ها، سبزیجات، غلات کامل) و چربی های سالم (روغن، آووکادو) باشد. )، آجیل، دانه ها). این مواد مغذی به فرزندان شما کمک می کند در طول روز احساس رضایت و ثبات داشته باشند.

۲. اگر فرزندم از آب نبات هالووین دیوانه شود و خیلی زیاد بخورد، چه؟

آنها خیلی خوب می توانند، و این اشکالی ندارد. یک یا دو روز آب نبات از نظر وضعیت تغذیه، سلامت دندان یا رفتار آنها تفاوتی ایجاد نمی کند. این می تواند منجر به درد معده یا احساس سخیف شود، که چیز بدی نیست – به آنها یاد می دهد دفعه بعد بیشتر مراقب باشند (در واقع، می تواند قوی ترین پیامد طبیعی باشد!).

همچنین مهم است که کودکان در تمام طول سال در معرض شیرینی قرار گیرند، به طوری که هنگام هالووین انجام دادن بیایید، زیاده روی در آن وسوسه انگیز نیست. اگر این یک چیز بدیع و نادر است که در اطراف خود داشته باشید، بچه ها قطعا آن را دوست خواهند داشت. با قرار دادن کودکان در معرض درمان منظم غذاها، آن را طبیعی کنید.

۳. اگر به قند معتاد شوند و این همه چیزی است که می خواهند چه؟

اگر آن را برگردانم و به شما بگویم که محدود کردن آن، قرار دادن محدودیت های سخت یا حذف آن ممکن است باعث تثبیت آن شود، چه؟ در مورد آن فکر کنید… اگر به شما گفته شود که نمی توانید چیزی داشته باشید، آیا آن را بیشتر نمی خواهید؟

اجازه دادن به فرزندتان برای رفتن به شهر با خوراکی‌هایش و هر چقدر که می‌خواهد در شب هالووین برای او هیجان‌انگیز خواهد بود، اما همچنین یاد خواهند گرفت که ممکن است آنطور که فکر می‌کردند شگفت‌انگیز نباشد. اینطور نبود. داشتن بیش از حد در واقع احساس خوبی ندارد. آنها ممکن است شما را غافلگیر کنند و چند آب نبات بخورند و سپس بقیه را ذخیره کنند، یا به طور کلی علاقه خود را از دست بدهند. هرچه در این مورد آرامش و آرامش بیشتری داشته باشید، آنها نیز بیشتر خواهند بود. مطمئن باش اونا به قند معتاد نمی شود

۴. اگر آن را بخورند و بعد از آن احساس بیماری کنند چه؟

کامل! این یک پیامد طبیعی بزرگ است. سرزنش یا شرمنده نباشید، در عوض کنجکاو و دلسوزانه کنجکاو باشید. از آنها بپرسید که چرا فکر می کنند احساس بدبختی می کنند و چگونه می توانند در آینده از آن اجتناب کنند. حواستان به نحوه برخوردتان با این سؤالات باشد، اما نمی‌خواهید مانند «من به شما گفتم» بیایید.

۵. این همه قند چگونه بر رفتار آنها تأثیر می گذارد؟

در واقع هیچ مدرکی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که شکر باعث بیش فعالی کودکان می شود. در عوض، احتمالاً زمان و مکان (و انرژی کلی) است که هیجان‌انگیز است. ایده هالووین برای کودکان هیجان انگیز است و باعث ایجاد توهم بیش فعالی می شود.

آب نبات های مختلف هالووین

چگونه در هالووین به روشی مثبت حرکت کنیم

۱. آنها را با نام صدا بزنید

برای خوردن شیرینی، شکلات، چیپس و غیره. “غذاهای بی ارزش”، “غذاهای سرگرم کننده”، “گاهی اوقات غذاها”، “غذاهای بد” و غیره. گفتنی است، فقط جذابیت، هیجان و انتظار بیشتری را برای آنها ایجاد می کند. برچسب زدن به غذاها همچنین می تواند شرایطی ایجاد کند که کودکان نیز به خود برچسب بزنند … اگر آنها “غذاهای بد” بخورند آیا آنها را “بد” می کند؟ کودکان هنوز توانایی تفکر انتزاعی را ندارند (در عوض آنها با عبارات بسیار ملموس فکر می کنند).

همه غذاها ارزش دارند – آب نبات در هالووین سرگرم کننده است، خوشمزه است و خاطرات مثبت ایجاد می کند. همچنین حاوی کربوهیدرات هایی است که می تواند به سوخت بدن و مغز شما کمک کند. همه با ارزش! ما می خواهیم غذا را خنثی کنیم تا برخی از غذاها روی پایه قرار نگیرند یا معتبرتر (شیرینی ها) قرار نگیرند و از سایر غذاها مانند طاعون (سبزیجات) اجتناب شود. بنابراین، اگرچه ممکن است یک نکته احمقانه به نظر برسد، آنها را همان چیزی که هستند صدا کنید: خرس صمغی، شیرین بیان، شکلات تخته ای و غیره. آنها فقط غذا هستند!

۲. اجازه دهید فرزندانتان بدون محدودیت از غنیمت خود لذت ببرند

بدون مدیریت خرد مصرف فرزندتان، اجازه دهید در شب هالووین هر چقدر که می خواهد بخورد. ممکن است فرزندتان با داشتن چند عدد غافلگیرتان کند و سپس تصمیم بگیرد بقیه را نجات دهد (مثل پسرم که معمولاً انجام می دهد)، یا آنها را ببلعد و بخورد تا زمانی که احساس بیماری کند (مثل دخترم).

در هر صورت، در نهایت به کودک شما می آموزد که چگونه مصرف خوراکی های خود را در حال حرکت تنظیم کند. همچنین عامل “میوه ممنوعه” را حذف می کند و اضطرار “تا می توانید آن را وارد کنید!” دور. همچنین احتمال دزدکی آب نبات یا زیاده روی در زمانی که شما در کنار شما نیستید را کاهش می دهد.

*کودکان زیر ۲ سال به دلایل زیادی واقعاً نباید در معرض قند افزوده قرار گیرند. توصیه می کنم بعد از ۲ سالگی شیرینی ها و خوراکی ها را معرفی کنید.

۳. «پلیس درمان» نباشید.

اگر کنترل انبار آب نبات و پلیس را در زمان و میزان مصرف به دست بگیرید، این پیام را به فرزندان خود می فرستید که نمی توان به آنها اعتماد کرد. به عبارت دیگر، به آنها نمی آموزد که چگونه مصرف خوراکی های خود را تعدیل کنند. و – بدون اینکه مانند یک رکورد شکسته به نظر برسد – جذابیت و میل به آنها را افزایش می دهد و مشکلات بزرگتری در مسیر ایجاد می کند.

بعد از شب هالووین، بسته به سن، مرحله و سطح راحتی تصمیم بگیرید که چگونه آب نبات فرزندتان را مدیریت کنید. کوچولوها (سنین ۲ تا ۴ سال) معمولاً به اندازه کافی بزرگ نیستند که بتوانند شیرینی خود را به تنهایی مدیریت کنند، بنابراین بهتر است آن را ذخیره کنید و با تهیه مقدار روزانه آب نباتی که معقول به نظر می رسد (شاید یکی باشد، به آنها کمک کنید تا آن را مدیریت کنند. بسته به سن دو یا چهار نفر) و با هم تصمیم بگیرید که چه زمانی آن را بخورند (ممکن است برای دسر بعد از ناهار، به عنوان بخشی از میان وعده بعد از ظهر یا حتی با یک وعده غذایی باشد).

برای کودکان ۴ ساله و بالاتر، احتمالاً آماده مدیریت و ذخیره سازی منابع خود هستند با این توقع که به مقادیر مورد توافق روزانه پایبند باشند و آب نبات خود را در یک منطقه تعیین شده (معمولاً میز آشپزخانه که در آن حواس پرتی کمی وجود دارد) بخورند. .

دادن فرصت به کودکان برای مدیریت رفتارهایشان، بخشی از قدرت را از آنها می گیرد و به آنها اعتماد به نفس می دهد تا رفتارهایشان را به شیوه ای سالم مدیریت کنند.

۴. اجازه دهید اشتباه کنند (و به خاطر آن شرمنده آنها نشوید)

کودکان با اشتباه کردن یاد می‌گیرند، و به همان اندازه که برای ما والدین ناراحت‌کننده است که ببینیم کودکانمان غذا می‌خورند (و حتی بیمار می‌شوند)، در نهایت به فرزندانمان یاد می‌دهد که مصرف خود را تعدیل کنند.

به جای عصبانی شدن و تنبیه کودکان به خاطر خوردن شیرینی زیاد، با آرامش به موقعیت نزدیک شوید و اجازه دهید کودک در مورد آن صحبت کند. از او بپرسید که چرا فکر می کند احساس بیماری می کند و دفعه بعد چه کاری می تواند انجام دهد تا دوباره همان احساس را نداشته باشد. توضیح دهید که چگونه با مصرف بیش از حد آب نبات هالووین یا شکلات زیاد، لذت از بین می رود. به جای احساس شرم و خجالت، کودک شما از اشتباه خود درس می گیرد و قبل از انجام مجدد آن دو بار فکر می کند.

از هالووین نترسید به دلیل اضافه بار آب نبات. از آن به عنوان یک فرصت عالی برای آموزش تعادل، آگاهی، اما مهمتر از همه، سرگرمی به فرزندان خود فکر کنید!

خط پایین؟ امسال، با طرز فکری متفاوت به هالووین نزدیک شوید (یا فقط آن را به عنوان یک یادآوری سالانه در نظر بگیرید!). بدانید که رابطه طولانی مدت فرزندتان با غذا و شیرینی بسیار مهمتر از مصرف کوتاه مدت آب نبات و زیاده روی احتمالی اوست. هالووین مبارک!

xx سارا

سارا رمر متخصص تغذیه

توصیه های غذایی برای والدین

برای راهنمایی‌ها، ترفندها و توصیه‌های بیشتر، به کتاب «غذا برای رشد» سارا مراجعه کنید. او را در اینستاگرام دنبال کنید یا از طریق وبلاگ او بخوانید! سارا همچنین یک وبلاگ شگفت‌انگیز برای ما در مورد ناهار مدرسه و غذاخوری‌های حساس اینجا نوشت.

او همچنین یک برنامه آنلاین درخواستی برای والدینی دارد که با آنها تماس گرفته می شود زمان غذا حل شد که برای والدین کودکان از پیش دبستانی تا مهدکودک هدف گذاری شده است. این شامل همه چیزهایی است که شما باید در مورد غذا دادن به فرزندان خود بدانید، از جمله افراد حساس، مشکلات وزن، مشکلات مربوط به تصویر بدن، تغذیه مدرسه و موارد دیگر!

با تشکر از سارا رمر برای نوشتن این پست وبلاگ!



دیدگاهتان را بنویسید