سوپ مینسترون بدون گلوتن · هوس های فصلی


این سوپ مینسترون آسان پاهای شما را از داخل به بیرون گرم می کند. مملو از سبزیجات فصل پاییز و لوبیا است و لایه‌هایی از ادویه‌های گرم ایتالیایی دارد. من از کینوا به جای ماکارونی کوچک استفاده کردم تا آن را فاقد گلوتن کنم و مقداری پروتئین اضافه می کند. (بدون گلوتن، با گزینه گیاهی)

پاییز در هواست و سوپ داغ در منو است. آیا چیزی رضایت بخش تر از یک کاسه گرم سوپ پر از ادویه در یک شب خنک وجود دارد؟ من عاشق چنین سوپ هایی هستم چون می توان آن ها را یکشنبه ها که وقت دارم درست کرد و در طول هفته برای ناهار و شام از آنها لذت می بریم.

دستور پخت سوپ مینسترون در دو کاسه

این سوپ Easy Minestrone با سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی، هویج، کرفس، فلفل قرمز، سیب زمینی، نخود فرنگی، چغندر و پیاز بسته بندی شده است. برای تغییر من سیب زمینی شیرین اضافه کردم. آنها در فصل هستند و کمی شیرینی اضافی به این سوپ اضافه می کنند.

ترفند واقعی این است که اگر پوست پارمزان را در دست دارید و برای طعم بیشتر آن را به سوپ اضافه کنید.

من دوست دارم مقداری کینوآ یا ماکارونی بدون گلوتن اضافه کنم تا دلچسب تر و سیر کننده تر شود. می توانید هر نوع لوبیایی که دارید اضافه کنید. لوبیاهای سفید مانند کانلینی، کلیه قرمز، چیتی، نخود یا لوبیا سیاه. لوبیا و کینوا پروتئین اضافی و بافت دلچسبی را اضافه می کنند تا شما را سیر نگه دارند.

تاریخچه سوپ مینسترون ایتالیایی

چه سال‌ها این سوپ را می‌خورید و چه از خوردن آن در باغ زیتون لذت می‌برید، درست کردن آن در خانه واقعاً آسان است.

Minestrone در اصل برای استفاده از تمام سبزیجات باقیمانده شما در یخچال ساخته شد و آنها آن را “سوپ مرد فقیر” نامیدند. آنها آن را با جمع آوری مواد از وعده های غذایی باقی مانده درست کردند و من عاشق استفاده از آن فقط برای این کار هستم!

بسته به فصل، می توانید به راحتی سبزیجاتی را که در دست دارید، مانند کدو حلوایی، لوبیا سبز، کلم یا کدو سبز را تعویض کنید. از سبزیجات یخ زده نیز می توان در کمتر از ۳۰ دقیقه برای تهیه یک سوپ مقوی لحظه آخری برای شام استفاده کرد.

من فکر می کنم شما از تطبیق پذیری این سوپ Minestrone لذت خواهید برد!

دستور تهیه سوپ مینسترون آسان در قابلمه فر هلندی با قاشق

آیا سوپ مینسترون سالم است؟

سوپ مینسترون یک راه عالی برای افزایش وعده غذایی روزانه شما از سبزیجات و حبوبات است. منظورم این است که به همه سبزیجات این کاسه نگاه کنید! طبق گفته کلینیک مایو، سبزیجات و لوبیا هر دو فواید تغذیه ای زیادی دارند و باید تا حد امکان به رژیم غذایی روزانه ما اضافه شوند.

  • منبع عالی پروتئین
  • حاوی مواد مغذی مانند فولات، روی، آهن، منیزیم و فیبر است
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • قلب سالم
  • فیبر می تواند به تثبیت سطح قند خون و سیر نگه داشتن شما کمک کند

Minestrone حاوی محصولات حیوانی نیست، مگر اینکه از آب مرغ یا گوشت گاو استفاده کنید. به سادگی آن را برای ذخیره سبزیجات قرار دهید و Minestrone گیاهی دارید!

سوپ مینسترون در یک کاسه با یک قاشق و پاشیدن پارمزان

آیا می توانم Minestrone را زودتر از موعد بسازم؟

آره! و این یک راه عالی برای تهیه غذا است. یک دسته دوتایی درست کنید؛ اگر در ظرف دربسته در یخچال بپوشانید باید سه تا چهار روز طول بکشد.

ایده بهتر این است که این سوپ مینسترون را فریز کنید. بعد از درست کردن سوپ، اجازه دهید خنک شود یا آن را در حمام یخ قرار دهید تا سریعتر خنک شود. یک کیسه زیپ دار را در یک کاسه قرار دهید و سوپ را ملاقه کنید.

کیسه ها را در یک لایه قرار دهید تا یخ بزنند و باید حدود سه ماه دوام بیاورند. همچنین می توانید از ظروف فریزر برای سوپ استفاده کنید. فراموش نکنید که کیسه ها را برچسب بزنید و تاریخ را درج کنید. شام آماده!

مواد لازم برای سوپ مینسترون

  • روغن زیتون
  • پیاز
  • کرفس
  • هویج
  • فلفل قرمز – می توانید از سبز، زرد یا نارنجی نیز استفاده کنید.
  • سیر – من دوست دارم از نسخه از قبل خرد شده استفاده کنم.
  • سیب زمینی شیرین – گاهی اوقات تقلب می کنم و مال خود را از قبل خرد شده می خرم.
  • گوجه‌فرنگی‌های خرد شده در آتش – من عاشق استفاده از آنها در سوپ هستم زیرا طعم بسیار زیادی به آن می‌دهند. شما همچنین می توانید آنها را در سوپ تورتیلا مرغ قابلمه فوری من پیدا کنید.
  • رب گوجه فرنگی
  • لوبیا کانلینی
  • پونه کوهی، ریحان، آویشن و رزماری (یا فقط از چاشنی ایتالیایی استفاده کنید)
  • آب مرغ – مطمئن شوید که در صورت نیاز فاقد گلوتن است یا اگر گیاهی است از آب سبزیجات استفاده کنید.
  • کینوا – به افزودن آن برای پروتئین اضافی و جایگزینی ماکارونی کوچک که اغلب در سوپ مینسترون استفاده می شود، علاقه دارید.
  • نخود فرنگی منجمد
  • شاتوت یا اسفناج
  • نمک و فلفل به مزه – اگر از سس کم سدیم استفاده می کنید ممکن است به چاشنی بیشتری نیاز داشته باشید.
  • پوست پارمزان – اختیاری است، اما پاشیدن پارمزان به مقدار زیادی طعم و نمک اضافه می کند.
  • گیاهان تازه – اختیاری

سوپ مینسترون نپخته در قابلمه

طرز تهیه سوپ مینسترون

  1. با خرد کردن تمام سبزیجات شروع کنید و همه مواد را خارج کنید.
  2. یک قابلمه بزرگ (من از فر هلندی خودم استفاده می کنم) را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و روغن زیتون را اضافه کنید. پیاز، سیر، کرفس، هویج و فلفل قرمز را تفت دهید تا نرم شوند.
  3. سیب زمینی شیرین، لوبیا، گوجه فرنگی خرد شده، نخود فرنگی منجمد، ادویه جات و آب مرغ را اضافه کنید.
  4. خوب هم بزنید و در صورت استفاده، کینوا و پوست پارمزان را اضافه کنید. بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد و حدود ۱۰ دقیقه بپزد. اگر تند دوست دارید، می توانید در این مرحله مقداری فلفل قرمز اضافه کنید.
  5. وقتی تقریباً تمام شد، پیازچه یا اسفناج خرد شده را اضافه کنید و بگذارید کمی پژمرده شود.
  6. روی آن را با پارمزان و جعفری تازه بریزید. با نان خرد شده سرو کنید و غذای اصلی خود را درست کنید. (اگر وگان پنیر را حذف کنید)

دو کاسه سوپ کلاسیک مینسترون بدون گلوتن پر از سبزیجات و لوبیا

تغییرات در سوپ Easy Minestrone

  1. به جای کینوا، می توانید از ماکارونی بدون گلوتن، برنج سفید، برنج قهوه ای، برنج وحشی یا فارو (بدون گلوتن) استفاده کنید. یا می توانید آن را به طور کامل کنار بگذارید. اگر ماکارونی بدون گلوتن را انتخاب می کنید، بهتر است نوع پوسته آن را کوچک انتخاب کنید و من دوست دارم آن را جداگانه بپزم و در آخرین لحظه اضافه کنم. هر بار که ماکارونی را به سوپ اضافه می کنم، بیش از حد پخته و لطیف می شود.
  2. می توانید از هر نوع حبوباتی که دوست دارید یا ترکیبی زیبا از سه یا چهار نوع مختلف استفاده کنید. لوبیا سیاه، نخود، لوبیا قرمز یا لوبیا سیاه را امتحان کنید.
  3. البته می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. ایده این است که آشپزخانه را تمیز کنید و از آنچه دارید استفاده کنید. لوبیا سبز، سیب زمینی سفید، ذرت، ادامام، کدو زرد یا کدو سبز را امتحان کنید.
  4. می توانید از گوشت گاو، مرغ یا آب سبزیجات استفاده کنید، اما فقط مطمئن شوید که در صورت لزوم بدون گلوتن باشد.
  5. اگر می خواهید این وگان را درست کنید، با آب سبزیجات بچسبانید و پوست پارمزان و پنیر اضافی را روی آن بپاشید.
  6. حتی می توانید گوشت گاو یا بوقلمون چرخ کرده را به این غذا اضافه کنید اگر می خواهید آن را دلچسب تر کنید، اما بعد از آن بیشتر شبیه سوپ همبرگر آسان من می شود.
سوپ سبزی ولوبیا وماکارونی

سوپ مینسترون آسان

سوپ Easy Minestrone پر از سبزیجات فصلی است که روح شما را سیر می کند. با منگنه های انباری آسان ساخته شده است. #بدون گلوتن #سوپ #وال

فشار
سنجاق
دوره

دوره: شام

آشپزخانه: آمریکایی

رژیم غذایی: بدون گلوتن

کلمه کلیدی: سوپ سبزی ولوبیا وماکارونی

زمان آماده سازی: ۱۰ دقایق

زمان پخت و پز: ۲۵ دقایق

زمان کل: ۲۳ دقایق

بخش ها: ۶

کالری: ۱۴۹کیلو کالری

عناصر

  • ۳ قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • ۱ پیاز، خرد شده
  • ۲ ساقه کرفس، خرد شده
  • ۳ هویج، تکه
  • ۱ فلفل قرمز، خرد شده
  • ۳ حبه سیر، خرد شده
  • ۱ ½ مکعب های سیب زمینی شیرین
  • ۱ ۱۴ ما کنسرو گوجه فرنگی خرد شده، آبکش نشده
  • ۱ ۱۴ ما کنسرو لوبیا کانلینی، شسته شده
  • ۲ ۱۴ ما قوطی آب مرغ بدون گلوتن
  • فنجان کوینو
  • ۱ فنجان نخود فرنگی منجمد
  • ۱ قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱ ½ فنجان ها شاتوت سوئیسی، خرد شده
  • نمک و فلفل برای چشیدن
  • ۲ شکوفه رزماری
  • پوست پارمزان

دستورالعمل ها

  • با خرد کردن تمام سبزیجات شروع کنید و همه مواد را خارج کنید.

  • یک قابلمه بزرگ (من از فر هلندی خودم استفاده می کنم) را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و روغن زیتون را اضافه کنید. پیاز، سیر، کرفس، هویج و فلفل قرمز را تفت دهید تا نرم شوند.

  • سیب زمینی شیرین، لوبیا، گوجه فرنگی خرد شده، نخود فرنگی یخ زده، ادویه جات و آب مرغ را اضافه کنید.

  • خوب هم بزنید و در صورت استفاده، کینوا و پوست پارمزان را اضافه کنید. بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد و حدود ۱۰ دقیقه بپزد. اگر تند دوست دارید، می توانید در این مرحله مقداری فلفل قرمز اضافه کنید.

  • وقتی تقریباً تمام شد، پیازچه یا اسفناج خرد شده را اضافه کنید و بگذارید کمی پژمرده شود.

  • روی آن را با پارمزان و جعفری تازه بریزید. با نان خرد شده سرو کنید و غذای اصلی خود را درست کنید. (اگر وگان پنیر را حذف کنید)

یادداشت

اگر سوپ گیاهی می خواهید از آب سبزیجات استفاده کنید و از پوست پارمزان یا رویه استفاده نکنید.

تغذیه

کالری: ۱۴۹کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۱۷g | پروتئین: ۴g | چربی: ۸g | چربی های اشباع شده: ۱g | سدیم: ۷۷میلی گرم | پتاسیم: ۳۷۳میلی گرم | فیبر: ۴g | قند: ۵g | ویتامین A: ۶۰۲۸من … شما | ویتامین C: ۳۳میلی گرم | کلسیم: ۳۹میلی گرم | اهن: ۱میلی گرم

دیدگاهتان را بنویسید