فواید شیر خشکبار


فواید شیر فندق چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه تولید کنندگان مواد غذایی شیر آجیل را تولید می کنند؟ از بادام گرفته تا بادام هندی، شیر آجیل به سادگی هر شیر غیر لبنی است که با آجیل، آب تصفیه شده، و طعم دهنده ها یا مواد افزودنی دیگر تهیه می شود. شیر آجیل بهترین گزینه برای هر کسی است که می‌خواهد مزایای تغذیه‌ای شیر گاو را تجربه کند، اما نمی‌تواند یا ترجیح می‌دهد پروتئین‌های لبنی را مصرف نکند. علل این امر ممکن است شامل التهاب، عدم تحمل لبنیات و موارد دیگر باشد.

دکتر ناتاشا کمپبل مک براید در کتاب خود سندرم روده تحریک پذیر و روانشناسی می نویسد که آجیل بسیار مغذی است و می تواند به عنوان منابع غنی از مواد معدنی حیاتی، چربی ها و اسیدهای آمینه باشد. او توضیح می دهد که برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم آجیل می خورند، میزان کمتری از سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری های دژنراتیو دارند.

شیر فندق منبع خوبی از ویتامین ها استس.”

فواید اصلی شیر خشکبار
شیر آجیل منبع خوبی از ویتامین هایی مانند C، B6، E، ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و فولات است. همچنین چربی کمی دارد، اما انرژی، فیبر، پروتئین و چربی بالایی دارد. این شیر همچنین حاوی مواد معدنی ضروری دیگری مانند فسفر، کلسیم، آهن، سدیم، روی و منیزیم است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت و عملکرد بدن ضروری هستند.

شیر فندق همچنین باعث کاهش و حفظ فشار خون می شود. بدن برای حرکت خون در وریدها به ویتامین ها و سایر مواد معدنی متکی است، به این معنی که آنها به رگ ها کمک می کنند تا آزادانه منقبض شوند. انسداد و تحرک ضعیف در رگ ها باعث افزایش فشار خون می شود که یک مشکل پزشکی جدی و تهدید کننده زندگی است. برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند یا نمی توانند سویا یا محصولات لبنی بخورند، شیر آجیل به عنوان یک جایگزین تغذیه ای برای تامین این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری عمل می کند.

طرز تهیه شیر آجیل خانگی
همانطور که شیر آجیل می تواند مفید باشد، بسیاری از مارک های فروشگاهی مملو از مواد نگهدارنده، تثبیت کننده ها، قندها و سایر مواد مخفی هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که در رژیم غذایی GAPS شرکت دارند، شیرهای آجیلی خانگی درست می کنند. آنها نه تنها مغذی تر هستند، بلکه می توانید از مغز آجیل در دستور العمل های دیگر استفاده کنید و شیر را با طعم های طبیعی مختلف سفارشی کنید. هیلاری بوینتون و مری براکت در کتاب «کتاب آشپزی سلامت روده شما» این دستور العمل آسان شیر آجیل را شامل می‌شوند:

عناصر:

  • ۱ فنجان آجیل ترد
  • ۴ فنجان آب خالص

جهت:
آجیل ها را چند ساعت قبل از مخلوط کردن در آب صاف شده خیس کنید. این کار آجیل ها را از داخل به بیرون اشباع می کند و بافتی کرمی ایجاد می کند. مواد را در مخلوط کن بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه هم بزنید. شیر را در یک کاسه از طریق یک کیسه پنیر یا شیر آجیلی صاف کنید. مواد جامد را به آرامی فشار دهید و کیسه را فشار دهید تا تمام شیر آزاد شود. سپس می توانید ادویه ها، طعم دهنده ها یا شیرین کننده ها را بسته به ترجیح خود اضافه کنید. شیر را می توانید تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. مغز آجیل را برای پختن بعداً ذخیره کنید!

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی GAPS و نحوه شروع، می توانید با یک پزشک خبره GAPS مشورت کنید و امروز از وب سایت ما دیدن کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید