لاغر در تابستان سلامت روده


میکروبیوم خود را به عنوان عضو دیگری در نظر بگیرید، عضوی که تقریباً در هر فرآیندی در بدن شما نقش دارد – از ایمنی گرفته تا التهاب، سم زدایی، تنظیم هورمون، جذب و سنتز مواد مغذی، متابولیسم و ​​موارد دیگر. بیش از دو هزار سال پیش، بقراط، که مدتها به عنوان “پدر پزشکی” شناخته می شد، اعلام کرد که “همه بیماری ها از روده ها شروع می شوند” – و اکنون انفجار علم ثابت می کند که حق با او بود.

اگر میکروبیوم سالم و متعادلی دارید، حدود ۸۵ درصد از باکتری های شما از انواع مفید و تنها ۱۵ درصد بیماری زا هستند. اگر تعداد زیادی از میکروب های اشتباه کنترل شوند و این رابطه وارونه شود (دیسبیوز)، ایمنی، ارتباطات سلولی و متابولیسم شما مانند دومینو می تواند سقوط کند.

ترکیب میکروبیوم شما به طور مداوم در پاسخ به تغییر در رژیم غذایی، سبک زندگی، استرس و قرار گرفتن در معرض مواد سمی در حال تغییر است. متأسفانه، رژیم غذایی و سبک زندگی امروز آمریکا (به شکر، مواد شیمیایی، غذاهای فرآوری شده فکر کنید) آسیب زیادی به فلور بومی ما وارد می کند. گلوتن به خصوص مشکل ساز است و عادات خواب ضعیف، ورزش نکردن و استرس مزمن بیشتر به ایجاد یک میکروبیوم نامرتب کمک می کند.

اما خبرهای خوب هم هست. انعطاف پذیری میکروبیوم به این معنی است که شما می توانید آن را با چند استراتژی اساسی بازیابی کنید و مزایای سلامتی حاصل به سرعت در بالادست نفوذ می کند. این مقالات را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه سلامت روده خود را بازیابی کنید و میکروبیوم خود را شاد و سالم نگه دارید



دیدگاهتان را بنویسید