چرا باید سبزیجات بنفش بیشتری بخورید؟


سبزیجات بنفش

سبزیجات بنفش – عجیب به نظر می رسد، اما آنها یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما هستند. اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه ما در طول این قرنطینه در مورد خود یاد گرفته ایم، این است که خوردن میان وعده بسیار آسان و کمی خطرناک است. یک دقیقه کیسه چیپس تورتیلا را باز می کنید، دقیقه بعد گرد و غبار چیپس را استنشاق می کنید. در حالی که برخی ممکن است بگویند، “تنقلات را کنار بگذارید!” راه بهتر این است که تنقلات هوشمندانه‌تری بخورید و یخچال خود را با غذاهای خوشمزه و جذاب‌تر تهیه کنید.

اهمیت خوردن یک بشقاب رنگارنگ از سبزیجات بنفش

گاهی اوقات ارضای هوس خوردن همبرگر، فینگر مرغ یا سایر غذاهای ناسالم قابل قبول است. با این حال، نظارت بر دفعات مصرف این غذاها به دلیل ویژگی‌های اعتیادآور مرتبط با آنها مهم است. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم، باید مقدار موجود آنها را محدود کرد و گزینه های سالم را در حالت آماده به کار داشت.

نگهداری از یخچال با میوه ها و سبزیجات تازه شروع خوبی است، اما باید راهی برای استفاده از آنها نیز داشته باشید. یک راه ساده برای جلوگیری از پرخوری غذاهای ناسالم و افزایش مصرف غذاهای مقوی، پیروی از «روش بشقاب» است. روش بشقاب نشان می دهد که نیمی از بشقاب یک فرد باید از سبزیجات غیر نشاسته ای، یک چهارم غلات کامل و یک چهارم دیگر پروتئین بدون چربی تشکیل شود.

هنگام استفاده از این روش، به راحتی می توان انواع میوه ها و سبزیجات را دریافت کرد و بر این اساس، دسته ای رنگارنگ از محصولات را در یخچال تشکیل داد. این روش همچنین با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و چاقی مرتبط است و همچنین حفظ سلامت و قدرت ماهیچه ها را آسان تر می کند.

به علاوه، این تاکتیک کنترل بخش کمک کرده است، که اغلب منجر به مزایای متعدد و کاهش وزن می شود. روش بشقاب روشی ایده آل برای ردیابی میزان مصرف غذا، ایجاد عادات سالم و در عین حال مستقیم نگه داشتن آن است. برای کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد روش بشقاب هستند، مقاله ما را در اینجا بررسی کنید!

چرا سبزیجات بنفش و غذاهای بنفش عالی هستند؟

پیاز قرمز بنفش سبزی

بسیاری متوجه می شوند که وقتی از “روش بشقاب” استفاده می کنند یا روی خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر تمرکز می کنند، کنار هم قرار دادن رنگین کمانی از غذاهای طبیعی آسان می شود. علاوه بر این، از بین این همه غذاهای رنگارنگ، غذاهای بنفش کمیاب‌ترین یا عجیب‌ترین آنها هستند.

در حالی که برخی ممکن است در یافتن غذاهای آبی یا بنفش طبیعی مشکل داشته باشند، مهم است که تا آنجا که ممکن است در رژیم غذایی خود استفاده کنید زیرا مشخص شده است که آنها فواید زیادی دارند.

یک مطالعه نشان داد که محصول بنفش با افزایش مصرف مواد مغذی و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است. مطالعات اضافی بر روی رنگدانه های آنتوسیانین موجود در این غذاها و اینکه چگونه به عنوان آنتی اکسیدان های قوی در بدن عمل می کنند و می توانند خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهند، متمرکز شده اند.

به طور خاص، مطالعات نشان می دهد که سیب زمینی بنفش ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد، بادمجان می تواند از قلب محافظت کند و گل کلم بنفش ممکن است از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. با این مطالعات و اینکه این غذاهای ارغوانی لذیذ هستند، واضح است که می خواهید تا حد امکان آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چه چیزی سبزیجات را بنفش می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، غذاهای بنفش مملو از رنگدانه های آنتوسیانین هستند. این رنگ ها نوعی ترکیب پلی فنلی هستند که رنگ ارغوانی، آبی یا قرمز را به غذاها می بخشد. نیاز به خوردن بیشتر غذاهای حاوی رنگدانه های آنتوسیانین در سال های اخیر به دلیل ارتباط مثبت بین مصرف آنتوسیانین و پیروی از دستورالعمل های غذایی ملی افزایش یافته است.

مصرف غذاهای غنی از آنتوسیانین راهی آسان برای بدن برای جذب طیف وسیعی از مواد مغذی است که به بدن کمک می کند تا سلامت کلی خود را حفظ کند. در نتیجه، فرد باید روی گنجاندن بیشتر غذاهای پر از رنگدانه های آنتوسیانین در رژیم غذایی خود تمرکز کند.

برای کسانی که مشکل دارند یا دسترسی کمی به این نوع غذاها دارند، مکمل ها در دسترس هستند. با این حال، همیشه باید قبل از خوددرمانی یا امتحان مکمل‌ها با پزشک مشورت کرد.

بهترین روش پخت این سبزی بنفش چیست؟

سبزیجات بنفش

برای کسانی که به انواع سبزیجات بنفش دسترسی دارند، روش های آماده سازی متعددی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. یک یادآوری مهم هنگام پختن این سبزیجات این است که رنگ آنها می تواند تخته های برش، ظروف یا حتی لباس را لکه دار کند. بنابراین توصیه می شود در هنگام پخت روی این سبزی ها را بپوشانید.

هنگام انتخاب بهترین روش پخت و پز، همه چیز به این بستگی دارد که فرد چه چیزی را ترجیح می دهد. برای کسانی که سعی در کاهش مصرف روغن و سرخ کردن دارند، جوشاندن بهتر است. یک پیشنهاد این است که هنگام پختن در آب روی این سبزیجات بپوشانید تا از تبخیر مواد مغذی ضروری جلوگیری کنید.

اگر سرخ کن بادی در دسترس باشد، جایگزین دیگری برای سرخ کردن، سرخ کردن سبزیجات است. برای کسانی که نمی توانند سیب زمینی آب پز یا هر سبزی آب پز دیگری را تحمل کنند، کباب کردن و کباب کردن آنها گزینه های دیگری است.

مهم نیست که فرد چه روشی را انتخاب می کند یا چه نوع سبزیجاتی دارد، یک نکته مهم این است که سعی کنید به طور مداوم در هر وعده غذایی از غذاهای غنی از مواد مغذی استفاده کنید.

ده میوه و سبزیجات بنفش مورد علاقه ما

زغال اخته، بادام و ماست در یک کاسه صورتی بنفش

زغال اخته

زغال اخته یکی از محبوب ترین غذاهای ارغوانی است. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری قلبی مرتبط است. این توت های آبدار را می توان به تنهایی خورد یا به بلغور جو دوسر، غلات یا حتی سالاد اضافه کرد.

دستور تهیه: اسموتی بلوبری-لیمو

کلم بنفش/قرمز

یکی دیگر از غذاهای محبوب بنفش کلم بنفش است. همه انواع کلم با خواص تغذیه ای بالایی همراه هستند، اما کلم قرمز حاوی آنتوسیانین است که آن را نسبت به همتایان کلم خود مغذی تر می کند. کلم بنفشه را می توان به سیب زمینی سرخ کرده، قوچ و خورش اضافه کرد.

دستور تهیه: سالاد کلم با سس بادام

انگور قرمز

انگور قرمز یا بنفش یکی دیگر از میوه های کلاسیک بنفش است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. انگور یک میان وعده خوشمزه است و می توان آن را به سالاد سبزیجات یا مرغ نیز اضافه کرد.

دستور تهیه: آب انگور بادام

چغندر

چغندر یک غذای کم کالری است که سرشار از مواد مغذی زیادی است. مشخص شده است که چغندر فشار خون را کاهش می دهد، بنابراین از حملات قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی جلوگیری می کند. این سبزیجات برشته، سرخ شده یا آب پز عالی هستند و می توان آنها را به تنهایی یا همراه با سالاد مصرف کرد.

دستور غذا: سیب زمینی شیرین و چغندر برشته

بادمجان

انواع رنگ های بادمجانی موجود است، اما بنفش رایج ترین است. هنگام خوردن بادمجان، حفظ پوست بسیار مهم است زیرا حاوی مواد مغذی است که خواص ضد التهابی و محافظت از قلب دارند. در نتیجه بهترین راه برای حفظ پوست این است که بادمجان را کباب یا کبابی کنید. به یاد داشته باشید که ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید!

دستور تهیه: بادمجان کبابی با گوشت خوک و نعناع بولونی

پیاز قرمز

گروه دیگری از سبزیجات غنی از مواد مغذی پیاز هستند. مانند سایر غذاهای غنی از آنتوسیانین، پیاز نیز با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. پیاز قرمز را می توان پخته یا به صورت خام در سالاد و سس مصرف کرد.

دستور تهیه: بیکن و پیاز قرمز کلم بروکسل

گل کلم بنفش (اگر بتوانید آن را پیدا کنید)

گل کلم بنفش نوع متفاوتی از گل کلم بنفش است که با پیشگیری از سرطان کولورکتال مرتبط است. این سبزیجات را می توان کبابی، سرخ شده، برشته یا خام مصرف کرد، بنابراین حتماً مقداری به وعده های غذایی خود در این هفته اضافه کنید!

دستور غذا: تبل گل کلم

کلم بنفش (اگر بتوانید آن را پیدا کنید)

کلم پیچ بنفش که به عنوان کلم پیچ ردبور نیز شناخته می شود، حاوی ۴۷ ترکیب گیاهی قدرتمند از جمله: کامفرول، کورستین و اسید پی کوماریک و همچنین خواص مبارزه با بیماری است. این شلغم را می‌توان پخته یا خام مصرف کرد، که آن را به آسانی در اکثر دستور العمل‌ها اضافه می‌کند.

دستور غذا: استیک، تخم مرغ و کلم پیچ

سیب زمینی شیرین بنفش (اگر می توانید آنها را پیدا کنید)

سیب زمینی شیرین بسیار مغذی است، اما سیب زمینی شیرین بنفش دارای خاصیت مضاعفی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است. سیب زمینی شیرین بنفش همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی است و می توان از آن به جای سیب زمینی شیرین معمولی در هر دستور غذایی استفاده کرد.

دستور غذا: سیب زمینی شیرین تند ساده

هویج بنفش (اگر بتوانید آنها را پیدا کنید)

یکی دیگر از سبزیجات بنفش در لیست ما هویج بنفش است که شیرین و سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل است. مطالعات نشان می دهد که غذاهای غنی از پلی فنل با کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و چاقی مرتبط هستند. این سبزی مفید برای سلامتی را می توان به صورت خام به عنوان میان وعده یا پخته مانند هر سبزی دیگر مصرف کرد.

دستور پخت: سیب زمینی هویج پخته

نیازی به گفتن نیست، شما می خواهید مطمئن شوید که مقداری میوه و سبزیجات بنفش در بشقاب خود می آورید! غذای بنفش مورد علاقه شما چیست؟

اگر این مقاله را دوست داشتید، این مقالات دیگر را بررسی کنید:

امروز کیت شروع رایگان Paleo خود را دانلود کنید!


  • برنامه غذایی ۳ روزه رژیم سرخپوشان
  • لیست خرید جامع رژیم سرخپوشان
  • ۵ مورد از دستور العمل های پالئو مورد علاقه ما

هنوز هیچ رأیی وجود ندارد.