چرخ بیکن و پیاز بدون گلوتن


خاله مریم عزیزم به تازگی اولین کتاب آشپزی خود را راه اندازی کرده است! او یک نانوای فوق العاده بدون گلوتن است و امروز در وبلاگ در مورد کتاب آشپزی خود صحبت می کند پخت خمیر مایه بدون گلوتن جایی که او دستور العمل حماسی بیکن و چرخ پیاز را مستقیماً از کتاب به اشتراک می گذارد.

سلام! این مریم اهل آ سیجمعی از سلیاک ها توری از من دعوت کرده است تا دستور پخت این “چرخ بیکن و پیاز” خوشمزه را از کتاب آشپزی من که اخیراً منتشر شده است به اشتراک بگذارم. پخت خمیر مایه بدون گلوتن.

زمانی که بیش از ۱۰ سال پیش برای اولین بار تشخیص داده شد که مبتلا به بیماری سلیاک هستم، پزشکم یک قرار ملاقات با یک متخصص تغذیه سلیاک ترتیب داد. چیزهای زیادی برای یادگیری برای خودم و همه خانواده ام وجود داشت. من واقعاً از حمایت همه و تلاشی که آنها همیشه برای تهیه وعده های غذایی بدون گلوتن انجام می دهند سپاسگزارم. در آغاز کار آسانی نبود… برای هیچ یک از ما! این روزها من تنها سلیاک خانواده نیستم، زیرا دو دختر، خواهرزاده و برادرزاده ام در نیوزلند نیز به بیماری سلیاک مبتلا شده اند.

تا ۲ سال پیش، هرگز آرزوی نوشتن یک کتاب آشپزی را نداشتم، اما پس از آن “انتشارات خیابان پیج” با من تماس گرفت. در حساب اینستاگرام من چند نان خمیر ترش بدون گلوتن پیدا کرده بودند. قرارداد منعقد شد و از آن به بعد در تمام اوقات فراغت، بیشتر یک سال را با خمیر ترش پختم.

با خمیر مایه، من هنوز هر بار که می پزم چیز جدیدی یاد می گیرم. این یک آزمایش علمی بی پایان است. من آن را دوست دارم و واقعا معتاد هستم!! نان بدون گلوتن خوب چیزی است که به نظر می رسد هر فرد سلیاک یا بدون گلوتن آن را می خواهد (از فروشگاهی که از فروشگاه خریده است شکست می خورد)، و من خوشحالم که می توانم آنچه را که در این کتاب آموخته ام به اشتراک بگذارم.

اعتبار عکس: @acoupleofceliacs & @stephanie.lucile.photography

گلوتن چیست؟

در صورتی که نمی دانستید! گلوتن پروتئین موجود در چاودار و جو گندم است. بدون گلوتن، تلاش برای ایجاد مجدد چیزی مانند گلوتن (که خاصیت ارتجاعی خمیر را فراهم می کند) است که برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا سایر مشکلات سلامتی بی خطر است.

آشپزی ما با تمام منابع، ویژگی‌های مورد علاقه‌ام و اینکه چگونه انباری خود را منظم، کاربردی و زیبا نگه می‌داریم، نشان می‌دهد!  من عاشق ورودی قوس دار، لوستر برنجی قدیمی و قفسه بندی سفید باز هستم!

نان بدون گلوتن در مقابل نان معمولی

نان های بدون گلوتن متراکم تر از نان های گندم هستند و این چگالی بسته به آرد بدون گلوتن و درصد نشاسته ای که استفاده می شود، بسیار متفاوت است. من نشاسته کمتر و غلات کامل بیشتر را برای ترکیب آرد سالم تر ترجیح می دهم. بیشترین استفاده از آرد من سورگوم، جو دوسر، ارزن، برنج سفید، برنج قهوه ای، آرد گندم سیاه و نشاسته تاپیوکا است. با مخلوط‌های آرد بدون گلوتن، حداقل به دو یا سه آرد، یک نشاسته و یک چسب نیاز دارید. چسبی که من اغلب استفاده می کنم پوسته پسیلیوم است. این نه تنها فیبر را اضافه می کند، که اغلب در پخت بدون گلوتن وجود ندارد، بلکه ماده جادویی برای عملکرد نان بدون گلوتن است. پوسته پسیلیوم در دستور پخت نان من ضروری است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد! من از پوسته پسیلیوم کامل استفاده می کنم و از پودر پسیلیوم استفاده نمی کنم.

پخت، به خصوص با خمیر مایه، برای من تبدیل به یک منبع خلاقانه شده است، و من عاشق آزمایش دستور العمل های جدید، طرح های نمره گذاری و البته خوردن این شیرینی های پخته هستم. امیدوارم این دستور پخت را دوست داشته باشید. بهترین پیش غذاست!

چگونه این چرخ بیکن و پیاز را درست کنیم

فرآیند ساخت و شکل دادن به این چرخ بیکن و پیاز ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و چنین تکه میزی خیره‌کننده و خوشمزه را می‌سازد! خمیر نرم و سبک است و شکل دادن به خمیر بدون گلوتن نسبتا آسان است.

  1. با مقداری استارتر فعال بدون گلوتن یک لواین (ترجیحی که به طعم و مزه و سایر عناصر به نان کمک می کند) درست کنید (دستور پخت پیش غذا در کتاب آشپزی موجود است)
  2. خمیر را از روز قبل مخلوط کنید و بگذارید یک شب در یخچال بماند یا همان روز خمیر را مخلوط کرده و عصر بپزید.
  3. خمیر را به دو گلوله هم اندازه تقسیم کنید، آنها را به شکل دیسک های بزرگ روی کاغذ روغنی بغلتانید و فیل را بین دو دیسک قرار دهید.
  4. خمیر را ۱۶ تکه کنید، خمیر را بچرخانید و فرم دهید، بگذارید ور بیاید، با قلم مو روی لعاب نزدیک آخر پخت بمالید و لذت ببرید!

هدیه دادن

ما با کومو میلز همکاری کرده‌ایم تا یک بسته هدیه رویایی نانوایی‌ها به ارزش بیش از ۹۰۰ دلار ارائه دهیم! آرد تازه خود را مانند یک حرفه ای مطلق درست کنید.

یک جایزه رافلکوپتر

چرخ بیکن و پیاز

طعم های قوی با جذابیت بصری این نان خوش طعم ترکیب می شود. این یک میان وعده یا پیش غذا ایده آل است که در کنار خانواده و دوستان خود میل کنید. تهیه این خمیر بدون گلوتن ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما شکل دادن به آن بسیار آسان است. رضایتی که از خیره شدن به شاهکار شما حاصل می شود – و سپس خوردن آن – ارزش امتحان کردن این دستور غذا را دارد.

برای اینکه این دستور پخت سریعتر آماده شود، راحت است که بیکن و پیاز را شب قبل از پخت آن بپزید. بیکن و پیاز پخته شده را یک شب در یخچال بگذارید تا مخلوط به اندازه کافی خنک شود.

چرخ بیکن و پیاز بدون گلوتن

این چرخ بیکن و پیاز بدون گلوتن یک میان وعده یا پیش غذا ایده آل است که می توانید در کنار خانواده و دوستان خود از آن لذت ببرید. تهیه این خمیر بدون گلوتن ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما شکل دادن به آن بسیار آسان است. رضایتی که از خیره شدن به شاهکار شما حاصل می شود – و سپس خوردن آن – ارزش امتحان کردن این دستور غذا را دارد.

نویسنده یک جفت سلیاک (مری تامپسون)

عناصر

لوین

  • ۴۰ g شروع فعال
  • ۸۰ g آب گرم
  • ۴۰ g آرد گندم سیاه
  • ۴۰ g آرد برنج قهوه ای

چرخ

  • ۴۰ g آرد ارزن
  • ۷۰ g نشاسته تاپیوکا
  • ۷۵ g آرد سورگوم
  • ۴۰ g آرد جو دو سر
  • ۲۰ g آرد کینوا
  • ۱۵ g آرد تف
  • ۵ g نمک
  • ۲۲۰ g آب گرم
  • ۱۰۰ g شیر گرم
  • ۱۵ g شربت افرا خالص
  • ۲۴ g پوسته کامل پسیلیوم
  • ۴ g دانه کتان ریز آسیاب شده
  • آرد برنج سفید به عنوان مورد نیاز

پر کردن

  • ۱۳۰ g بیکن خرد شده ۳ نوار
  • ۲۰۰ g پیاز خرد شده ۱ عدد پیاز بزرگ
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ۸۰ g خامه ترش

لعاب

  • ۱۰ g سس سویا بدون گلوتن در دمای اتاق
  • ۱۰ g شربت افرا خالص در دمای اتاق
  • ۱۰ g اب در دمای اتاق

دستورالعمل ها

  1. یک روز قبل از برنامه ریزی برای ساخت لواین استارتر خود را دوباره فعال کنید. زمان مناسب برای انجام این کار زمانی است که صبح ها از خواب بیدار می شوید تا ۶ تا ۸ ساعت به استارتر فرصت دهید تا حباب دار و فعال شود. شما به ۴۰ گرم برای لواین و حداقل ۲۰ گرم باقیمانده برای حفظ استارتر/فرهنگ اصلی خود نیاز دارید.

  2. لواین را بسازید:

    با استفاده از ترازوی آشپزخانه، ۴۰ گرم استارتر فعال را در یک شیشه تمیز ۵۰۰ میلی لیتری وزن کنید. ۸۰ گرم آب گرم را به شدت مخلوط کنید، سپس ۴۰ گرم آرد گندم سیاه و ۴۰ گرم آرد برنج قهوه ای را اضافه کنید. لواین را به مدت ۶ تا ۸ ساعت یا تا زمانی که حباب شود و به اوج خود برسد، قبل از مخلوط کردن با خمیر تخمیر کنید.

  3. خمیر را مخلوط کنید:

    در یک کاسه بزرگ، آرد ارزن، نشاسته تاپیوکا، آرد سورگوم، آرد جو دوسر، آرد کینوا، آرد تف و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط، آب گرم، شیر گرم، شربت افرا و لواین را با هم مخلوط کنید. پوسته پسیلیوم و بذر کتان را روی مخلوط لواین بپاشید. بلافاصله مواد را با همزن بزنید تا از تشکیل توده جلوگیری شود. مخلوط لواین-پسیلیوم را در مخلوط آرد بریزید. خمیر را با دست یا با همزن آشپزخانه مجهز به قلاب خمیری که با سرعت متوسط ​​به پایین کار می کند خوب هم بزنید تا همه مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

  4. تخمیر:

    خمیر را به شکل توپ درآورید، سپس آن را در یک کاسه ۴ فنجان (۱ لیتری) قرار دهید. درب ظرف را بپوشانید و با چراغ روشن در فر قرار دهید. خمیر را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که خمیر کمی شروع به بلند شدن کند، استراحت دهید. کاسه را یک شب در یخچال قرار دهید تا تخمیر حجیم شود.

  5. شکل:

    روز بعد خمیر را از یخچال خارج کرده و حدود ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا به اندازه کافی گرم شود که بتوان با آن کار کرد. در همین حال، دو دایره کاغذ روغنی به قطر ۱۰ و نیم اینچ (۲۶ سانتی متر) ببرید. کاغذ روغنی را کنار بگذارید. در یک تابه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​رو به پایین، بیکن و پیاز را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۶ تا ۸ دقیقه بپزید تا بیکن ترد و پیاز شفاف شود. چربی اضافی مخلوط بیکن و پیاز را آبکش کرده و دور بریزید و در حین فرم دادن به خمیر، بیکن و پیاز را کنار بگذارید تا خنک شوند.

  6. سطح کار را به آرامی با آب مرطوب کنید. خمیر را به سطح کار آماده شده منتقل کنید. خمیر را با دست خیس ورز دهید تا به شکل توپ درآید. سطح خمیر را به آرامی با آرد برنج سفید پاشیده و سپس خمیر را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه ورز دهید تا یکدست شود و خوب به هم بچسبد. خمیر را از وسط نصف کنید. هر نیمه را وزن کنید تا مطمئن شوید که هر کدام ۳۹۸ گرم است. هر تکه از خمیر را به شکل توپ در آورید. روی هر یک از دایره های کاغذ روغنی یک گلوله خمیر قرار دهید. هر توپ را با دست خود صاف کنید و سپس آن را به دو دیسک گرد ۱۰ اینچی (۲۵ سانتی متری) باز کنید.

  7. نمک و فلفل را با خامه ترش مخلوط کنید، خامه ترش را روی یک دیسک خمیر بمالید، سپس مخلوط بیکن و پیاز را به طور مساوی روی خامه ترش بمالید. صفحه خمیر دوم را با احتیاط مستقیماً روی فیلینگ برگردانید و کاغذ روغنی را جدا کنید. لایه رویی خمیر را به آرامی با دست صاف کنید. لبه های بیرونی را با فشار دادن انگشتان خود به یکدیگر ببندید. یک لیوان کوچک – مانند یک لیوان شات – را در مرکز دایره خمیر قرار دهید تا یک فرورفتگی حلقه ایجاد شود، مراقب باشید که خمیر را تا انتها برش ندهید. خمیر را به چهار قسمت یکسان برش دهید و مراقب باشید حلقه وسط آن بریده نشود. هر ربع را از وسط نصف کنید تا هشت قسمت بسازید، باز هم مراقب باشید که تا مرکز آن را برش ندهید. سپس هر یک از هشت قسمت را از وسط نصف کنید تا شانزده قسمت شود، باز هم مواظب باشید که تا مرکز برش نزنید. به آرامی هر قسمت را سه بار بچرخانید تا ۱۶ چوب نان پیچ خورده که هنوز به مرکز متصل هستند تشکیل شود. شیشه شات را بردارید و چندین خط بکشید تا شکل ستاره ای در دایره مرکزی ایجاد کنید. خمیر را که هنوز روی کاغذ روغنی است، به یک سنگ پیتزا بزرگ منتقل کنید.

  8. اثبات:

    روی خمیر را با یک حوله چای مرطوب بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق (در حالت ایده آل حدود ۷۲ درجه فارنهایت (۲۲ درجه سانتیگراد)) به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند. مدت زمان پخت بستگی به دمای آشپزخانه شما دارد. اگر دما کمی سردتر شد خمیر را در فر با نور روشن قرار دهید. در گرمای تابستان، می توان آن را روی پیشخوان گذاشت و ممکن است از زمان ضدعفونی کمتری بهره مند شود. وقتی خمیر به اندازه کافی سفت شد، ور می آید و روی آن حالت نرم، پف کرده و اسفنجی پیدا می کند.

  9. پخت: فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۲ درجه سانتیگراد) گرم کنید. در این فاصله لعاب را آماده کنید. در یک کاسه کوچک، سس سویا، شربت افرا و آب را با هم مخلوط کنید. لعاب را کنار بگذارید. چرخ را به مدت ۱۵ دقیقه روی سنگ پیتزا بپزید. دمای فر را به ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۱ درجه سانتیگراد) کاهش دهید و چرخ را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. چرخ را از فر خارج کرده و روی لعاب را با قلم مو بمالید. چرخ لعابی را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود و خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. اگر چرخ را کمی تردتر دوست دارید، می توانید آن را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) بپزید.

  10. چرخ را گرم از فر سرو کنید. باقیمانده غذا را با روکش موم بپوشانید و در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید چرخ را روز بعد در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید.

تجدید چاپ با مجوز از پخت خمیر ترش بدون گلوتن توسط مری تامپسون، انتشارات پیج استریت، شرکت ۲۰۲۲. اعتبار عکس: مری تامپسون



دیدگاهتان را بنویسید