چگونه می دانید خوب و بد چیست؟


ماهی قزل آلا منبع عالی از چربی های سالم امگا 3 است.

از تولیدکنندگان مواد غذایی که «محصولات بدون چربی» را تبلیغ می‌کنند تا رژیم‌های کلیشه‌ای که چربی را به‌کلی حذف می‌کنند، اطلاعات نادرست زیادی درباره چربی‌های خوب و بد و بین چربی‌ها منتشر شده است. حقیقت ساده این است که چربی ها در همه جا وجود دارند و برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم هستند. چربی منبع اصلی انرژی است. به گفته هاروارد هلث همچنین برای ساختن غشای سلولی و جذب ویتامین ها و مواد معدنی ضروری به آن نیاز دارید.

در حالی که مفید است، مشکل مربوط به نوع چربی است که به طور منظم مصرف می کنید زیرا همه چربی ها یکسان ایجاد نمی شوند. برای جدا کردن واقعیت از داستان، انجمن قلب آمریکا چربی های خوب، بد و زشت را تجزیه کرده است:

خوب
چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع از مغزها، روغن های گیاهی، سبزیجات، ماهی و دانه ها به دست می آیند. این چربی های سالم می توانند سطح کلسترول بالا را کاهش دهند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند و بدن شما را با چربی های ضروری که نیاز دارد ذخیره کنند، اما نمی توانند خود را بسازند. منابع عالی چربی های تک غیراشباع شامل آجیل و آووکادو به همراه زیتون، آفتابگردان، بادام زمینی و روغن زیتون است. چربی های اشباع نشده را می توان به اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ تقسیم کرد که شامل گردو، سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین و روغن سویا می شود.

چربی های ترانس بدترین نوع چربی هستند.

بد
چربی اشباع شده نوع بدی از چربی است. به عنوان یک اصل رایج در اکثر رژیم های غذایی آمریکایی، این رژیم شامل شیر کامل، کره، محصولات لبنی پرچرب، گوشت قرمز و غذاهای آماده تجاری است. این چربی ها می توانند سطح کلسترول بد را افزایش دهند و خطر حملات قلبی و سکته را افزایش دهند. با این حال، آنها همچنین می توانند تعداد کلسترول خوب را افزایش دهند. با توجه به بررسی های متفاوت در مورد این چربی ها، اکثر متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند مصرف خود را به کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه خود محدود کنید.

زشت
روغن های هیدروژنه و چربی های ترانس بدترین نوع چربی هایی هستند که می توانید بخورید. این چربی های غذایی محصول جانبی فرآیند هیدروژنه شدن هستند که برای تبدیل روغن های سالم به جامد برای جلوگیری از فاسد شدن آنها استفاده می شود. در اصل، این روغن‌های گیاهی سالم را به چربی‌های ناسالم تبدیل می‌کند. آنها معمولاً به عنوان روغن های نیمه هیدروژنه در برچسب بسته بندی ذکر می شوند، اما در غذاهای سرخ شده و فرآوری شده، مارگارین و برخی از غذاهای پخته یافت می شوند. آنها می توانند سطح کلسترول بد را افزایش داده و سطح کلسترول خوب را کاهش دهند، در حالی که خطر حملات قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را افزایش می دهند.

در رژیم غذایی GAPS، شرکت کنندگان در درجه اول از چربی های حیوانی اشباع شده و تک غیراشباع استفاده می کنند که شامل گوشت تازه، چربی های لبنی، زرده تخم مرغ و سایر چربی های گوشت می شود. دکتر ناتاشا کمپبل مک براید در کتاب خود با عنوان سندرم روده تحریک پذیر و روانشناسی برخی از افسانه های موجود در مورد مصرف چربی را از بین می برد. کمبل مک براید توضیح می دهد که چربی های طبیعی بهترین هستند زیرا از بدن سالم حمایت می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی GAPS و نحوه شروع، می توانید با یک پزشک خبره GAPS مشورت کنید و امروز از وب سایت ما دیدن کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید