یک روال صبحگاهی عالی برای خود ایجاد کنید · هوس های فصلی


اول صبح، دکمه چرت زدن را در دست می گیرید یا یک فنجان قهوه؟ آیا می خواهید یک سحرخیز شوید که در سحر از خواب بیدار می شود، به جای اینکه صبح دیرتر از خواب بیدار شود و احساس خستگی کند، سرحال است؟ یک برنامه صبحگاهی همان چیزی است که شما نیاز دارید!

روال صبحگاهی

عکس از کانوا

روال های صبحگاهی فقط برای کارآفرینان یا میلیونرهای پربازده نیست. هرکسی که می خواهد زود بیدار شود، بهره وری خود را بهبود بخشد و به روزهای خود جهت یا معنای بیشتری بدهد، می تواند یک روال صبحگاهی را اجرا کند.

روال صبحگاهی خود را امروز با بهترین ایده های روتین صبحگاهی برای موفقیت بسازید.

چگونه یک روتین صبحگاهی برای خود ایجاد کنید

تصمیم بگیرید که چه چیزی کم دارید

چرا یک برنامه صبحگاهی را شروع کنیم؟ روتین صبحگاهی فرصتی برای اولویت بندی زندگی خود قبل از انباشته شدن استرس روز بر سر شماست.

بنابراین بخشی از زندگی خود را انتخاب کنید که می خواهید روی آن تمرکز کنید یا آن را بهبود بخشید. سپس راهی برای کار کردن در صبح خود پیدا کنید.

سه چیز را انتخاب کنید و آنها را مرتب کنید

یک روتین صبح بخیر می تواند هر چقدر که دوست دارید طولانی باشد، اما ابتدا سه چیز را انتخاب کنید.

به آنها دستور بدهید تا بدانید اول، دوم و سوم چه کاری انجام خواهید داد. شفافیت کلید یک روال صبحگاهی خوب است، شما فقط می خواهید در صبح چند تصمیم بگیرید وگرنه عادت روتین صبحگاهی شما از بین می رود.

متعهد به انجام آن باشید

هنگامی که روال صبحگاهی خود را ایجاد کردید و آن را مرتب کردید، وقت آن است که متعهد شوید. این می تواند ۳۰ روز یا شش هفته دوام بیاورد، اما به اندازه کافی به برنامه صبحگاهی جدید خود متعهد باشید تا اثر آن را ببینید.

در ابتدا ممکن است سخت باشد و ممکن است یک یا دو روز را که دیر بیدار می شوید از دست بدهید. فقط روز بعد دوباره راه اندازی کنید و ادامه دهید.

پس از اتمام دوره قاعدگی، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید چیزی اضافه کنید یا حذف کنید.

خوب بخوابی

روال شبانه شما در شب قبل تعیین می کند که صبح شما چگونه می گذرد. حفظ یک چرخه خواب ثابت، کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا صبح به موقع از خواب بیدار شوید. در اینجا مراحلی برای داشتن یک خواب خوب در شب آورده شده است.

  1. جغد شب نباش. با رفتن به رختخواب حداقل ۸ ساعت قبل از بیدار شدن از خواب مطمئن شوید
  2. از نمایشگرها اجتناب کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب از نور آبی فاصله بگیرید تا خوابی با کیفیت داشته باشید.
  3. با شکم پر نخوابید. یک ساعت قبل از خواب از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  4. هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید.

زود از خواب بیدار شوید و برنامه صبحگاهی خود را انجام دهید

چیزی به نام خیلی زود وجود ندارد! برای اینکه زود از رختخواب بیرون بیایید و روتین صبحگاهی خود را شروع کنید، لازم نیست یک فرد صبحگاهی باشید، اما باید انگیزه داشته باشید.

اگر می خواهید سحرخیز باشید و در چرخه چرت زدن و بازگشت به رختخواب گیر نکنید، به دلیل خوبی برای بلند شدن نیاز دارید. روال شما دلیل است.

۸ ایده روتین صبح برای شروع خوب روزتان

روزهای بزرگ به ندرت اتفاق می افتد. شما باید کاری کنید که آنها اتفاق بیفتند. یک روال صبحگاهی سالم بهترین فرصت است تا روزتان را در جهت دلخواه پیش ببرید.

همه ما صبح های وحشتناکی داشته ایم که بقیه روز را خراب می کند. اجازه نده این اتفاق برای شما بیفتد! ایجاد یک روال صبحگاهی عالی و تمرین آن بهترین فرصت را برای یک روز شاد و پربار به شما می دهد.

در اینجا هشت ایده برتر روتین صبحگاهی آورده شده است. راهی بیابید که آنها را در صبح خود جا دهید.

۱. با پای برهنه روی چمن راه بروید

بسیاری از مطالعات تأثیر شفابخش طبیعت، هم بر جسم و هم بر زندگی معنوی ما را نشان داده اند. بنابراین دریافت یک دوز طبیعی در اولین بیدار شدن دقیقاً همان چیزی است که پزشک دستور داده است.

وقتی با پای برهنه روی چمن راه می‌روید، مستقیماً با طبیعت تماس می‌گیرید، هوای تازه تنفس می‌کنید و مقداری ویتامین D از نور خورشید روی پوستتان دریافت می‌کنید.

بنابراین حتی اگر هر روز صبح زود از خواب بیدار نمی‌شوید یا از رختخواب بیرون نمی‌پرید، باز هم می‌توانید ۵ دقیقه را به این مراسم کوتاه صبحگاهی اختصاص دهید.

۲. دعا کنید یا مراقبه کنید

گذراندن وقت در دعای خاموش یا مراقبه در اوایل روز، لحن را برای بقیه روزتان تنظیم می کند. در عبادت، ما نسبت به چیزهای خود قدردانی می کنیم و بر چگونگی بهبود زندگی خود و دیگران تمرکز می کنیم.

در مدیتیشن، ذهن را آرام می کنیم، تنش خود را رها می کنیم و خود را برای طوفان آینده آماده می کنیم (آیا هر روز مانند یک طوفان نیست که برای زنده ماندن به آن نیاز داریم؟) این را امتحان کنید:

  • در جایی راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و نفس های خود را بشمارید، از ۱۰۰ شروع کنید. سپس اعداد را در چشم ذهن خود مجسم کنید.

۳. تمرین کنید

همه فواید ورزش را می دانند، پس چرا آنقدر که باید ورزش نمی کنیم؟

طبق گزارش exercise.com، دلیل شماره یک ورزش نکردن افراد، نداشتن زمان است. شماره دو این است که آنها فاقد انگیزه هستند.

تصور غلط این است که اگر می خواهید ورزش کنید، باید یک ساعت یا بیشتر را در باشگاه بگذرانید. اما اگر بخواهید می توانید در ۱۰ دقیقه در خانه به طور موثر ورزش کنید.

نکته کلیدی این است که آن را لذت بخش کنید، که انگیزه را بالا نگه می دارد.

  • به جای دویدن روی تردمیل، ۱۰ دقیقه تای چی یاد بگیرید
  • به جای ایروبیک، در حیاط خانه تک به تک بازی کنید
  • به جای دوچرخه ثابت، یک کیسه سنگین یا جعبه سایه بزنید

نکته را متوجه شدید. اگر چیزی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید، آن را بیشتر انجام می دهید و خود را برای یک روز بهتر آماده می کنید.

۴. به یک سرگرمی بپردازید

با گنجاندن یکی از سرگرمی های خود در برنامه صبحگاهی خود، از انجام کاری که دوست دارید هر روز صبح لذت می برید و مطمئن می شوید که در حال پیشرفت مداوم هستید.

اگر تفریحی ندارید که بتوانید در خانه انجام دهید، یک سرگرمی در داخل خانه پیدا کنید که بتوانید یک عمر آن را دنبال کنید. این می تواند مهارتی باشد که می خواهید آن را کامل کنید، یک تمرین ملایم، یک تعقیب فکری یا چیزی هنری. در اینجا نمونه هایی از هر کدام آورده شده است:

۵. با کسی که دوستش دارید صحبت کنید

زود است. شما باید آماده شوید و به سر کار بروید. شما کارهایی برای انجام دادن دارید! اما، فراموش نکنید که این کار را برای چه کسی انجام می دهید.

ممکن است مجبور باشید برای حمایت از خانواده‌تان کار کنید، اما آیا می‌توانید هر روز صبح ۱۵ دقیقه را صرف مطالعه برای فرزندانتان کنید یا با همسرتان صحبت کنید؟ رابطه شما چقدر بهتر می شد اگر برای دهه آینده هر روز آن زمان را در نظر بگیرید؟

۶. شبکه

ممکن است فکر کنید که فقط افراد تجاری نیاز به شبکه سازی دارند یا فقط فروشندگان لزج این کار را انجام می دهند. اما برعکس، شبکه سازی یکی از با ارزش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید زیرا هر فرد اضافی که ملاقات می کنید کسی است که ممکن است بتواند مشکلات زندگی شما را حل کند.

چگونه با افراد جدید ارتباط برقرار می کنید و با افراد جدیدی ملاقات می کنید بدون اینکه به نظر برسید سعی دارید چیزی به آنها بفروشید؟ خوب، ایمیل یا پیام آنلاین برای افراد غریبه نفرستید (آیا به یکی پاسخ می دهید؟)

در عوض این را امتحان کنید: زمانی که منتظر قهوه صبح خود هستید، هزینه شخص کنارتان را نیز بپردازید. این یک مکالمه طبیعی را باز می کند و فقط چند دلار برای شما هزینه دارد.

حتی اگر کاری از دستتان برنمی‌آید، صبحتان را با سخاوت شروع می‌کنید و در تمام روز احساس خوبی به خودتان می‌دهید.

۷. بخوانید

اپرا، بیل گیتس و وارن بافت همگی در کنار موفقیتشان در یک چیز مشترک هم دارند، همه آنها هر روز برای مطالعه وقت می گذارند.

خواندن ایده های تازه، روش های جدید زندگی و تفکر به ما می دهد و آنچه را که فکر می کنیم قبلاً می دانیم به چالش می کشد. بدون اطلاعات بیشتر، ما در کسب و کار و زندگی خود منسوخ خواهیم شد.

جیم ران گفت: “اگر کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان چیزی را خواهید گرفت که همیشه به دست آورده اید.”

خواندن می تواند چیزی غیر از چرت زدن باشد. از تکنیک های تندخوانی برای خواندن سریعتر و حفظ بیشتر استفاده کنید. برای دو برابر کردن سریع سرعت خواندن خود، یک برنامه RSVP مانند:

۸. برای روز خود برنامه ریزی کنید

بهترین نکته برای خودسازی که می توانید دریافت کنید این است که چیزها را یادداشت کنید. دیوید آلن، استاد بهره‌وری و نویسنده کتاب انجام کارها، می‌گوید: “ذهن شما برای داشتن ایده‌ها است، نه نگه داشتن آنها.”

بنابراین اگر سعی کنید روز خود را در ذهن خود برنامه ریزی کنید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. نه تنها احتمالاً برنامه های خود را فراموش خواهید کرد، بلکه نحوه برخورد با آنها نیز متفاوت خواهد بود. هنگامی که همه چیز در مقابل شما باشد، به سرعت ارتباطات و مشکلات را خواهید دید.

کجا باید برنامه ریزی کنید؟

در اینجا یک روش سه مرحله ای آسان برای برنامه ریزی یک روز عالی آورده شده است:

  1. نمی توان از دست داد – هر رویداد برنامه ریزی شده ای را یادداشت کنید
  2. باید انجام دهید – مهم ترین کاری را که می خواهید انجام دهید بنویسید
  3. می توانید انجام دهید – کارهای دیگری را که می خواهید کامل کنید بنویسید

نمونه های روتین افراد مشهور

بروس لی

بروس لی مظهر موفقیت به عنوان یک ورزشکار در سطح جهانی و اولین قهرمان آسیایی در یک فیلم آمریکایی بود. با این حال، روال صبحگاهی او از آنچه برای او مهم بود – هنرهای رزمی و خانواده – می گوید.

روال صبحگاهی بروس لی به نقل از brucelee.com.

  • کش آمدن
  • دویدن
  • صبحانه خانوادگی
  • با بچه ها بازی کنید

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر آرزوی ترک اتریش را برای تحقق آن در آمریکا ساخت و بر سه صنعت مختلف تسلط یافت. او هفت برابر آقای بود. المپیا، پردرآمدترین بازیگر هالیوود و فرماندار کالیفرنیا.

وقتی به برنامه صبحگاهی او نگاه می کنیم، متوجه می شویم که چه چیزی برای او مهم است، سیاست و ورزش.

  • قهوه
  • روزنامه را بخوان
  • با دوچرخه به باشگاه بروید
  • جلسه آموزش
  • با دوچرخه به خانه بروید
  • صبحانه

اگر چیزی برای حذف کردن از روتین صبحگاهی افراد موفق وجود دارد، این است که آنها مهمترین چیزها را در اولویت قرار می دهند. هیچ کس نمی داند روز او چگونه خواهد گذشت، اما با ایجاد معنا در زندگی خود در صبح زود، بعداً پشیمان نخواهید شد.

صبح های خود را معنادار کنید

هر آنچه را که در برنامه صبحگاهی خود قرار می دهید، از توصیه های موفق ترین افرادی که زندگی کرده اند استفاده کنید و چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند را در نظر بگیرید.

این مقاله در ابتدا در Savoteur ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید