چگونه با فهرست غذای قابل چاپ هوس های فصلی از شر گلوتن خلاص شویم


در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد خلاص شدن از شر گلوتن بدانید از من، یک موسسه معتبر مربی سلامت تغذیه یکپارچه، آورده شده است!

من چندین سال است که رژیم بدون گلوتن دارم فقط به این دلیل که حالم را بهتر می کند. من دچار عدم تحمل گلوتن هستم، نه بیماری سلیاک – همچنین به عنوان حساسیت به گلوتن غیر سلیاک شناخته می شود. من همچنین بدون گلوتن می‌خورم زیرا سعی می‌کنم یک رژیم غذایی تمیز با غذاهای کمتر فرآوری شده و میوه‌ها و سبزیجات بیشتر داشته باشم.

اگر هنگام خوردن یک کاسه بزرگ ماکارونی، نفخ، ناراحتی معده، خستگی، یبوست یا گاز معده را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید که آیا شما هم دچار عدم تحمل گلوتن هستید یا خیر.

با این حال، من می دانم که بسیاری از مردم فکر می کنند چیزی به نام حساسیت به گلوتن غیر سلیاک وجود ندارد. من می گویم کاری را انجام دهید که برای شما و بدن شما مفید است. من چیزی برای از دست دادن ندارم زیرا حذف کیک ها، کلوچه ها و کراکرها از رژیم غذایی من را سالم تر می کند. اگر می خواهید در مورد حساسیت به گلوتن غیر سلیاک بیشتر بدانید، این مقاله را از PubMed بخوانید.

پرش به:
نحوه خلاص شدن از شر گلوتن برای مبتدیان

گلوتن چیست؟

گلوتن خانواده ای از پروتئین ها است که در گندم، جو و چاودار یافت می شود. گلوتن به خودی خود برای شما مضر نیست اما برای برخی افراد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. گلوتن به عنوان چسبی عمل می کند که غذا را کنار هم نگه می دارد و به حفظ شکل آن کمک می کند. خاصیت چسب مانندی دارد که به نان حالت جویدنی می دهد.

اگر می‌خواهید از مصرف گلوتن دوری کنید، راحت‌تر به غذاهایی بچسبید که در حالت طبیعی خود فاقد گلوتن هستند مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، آجیل، حبوبات و محصولات لبنی.

برنامه غذایی سالم بدون گلوتن برای سوپ تورتیلای مبتدی

دستور تهیه عکس: سوپ ترتیلا مرغ فوری

از قضا، اگر بیشتر غذاهایی از این قبیل و غذاهایی که در یک قوطی عرضه می شوند، کمتر بخورید، سالم تر خواهید بود و احساس بهتری خواهید داشت – چه گلوتن شما را آزار دهد یا نه. این یک برد است!

اگر می خواهید غلات بدون گلوتن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از غلات بدون گلوتن مانند کینوا، ارزن، آمارانت و سورگوم استفاده کنید. در حال حاضر پاستاهای بدون گلوتن زیادی نیز در فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

غذاهایی که وقتی گلوتن ندارید از آنها اجتناب کنید

به گفته بنیاد بیماری سلیاک، باید از…

  • گندم
  • جو
  • ذرت
  • تریتیکاله
  • *جو دوسر* (مگر اینکه گواهی فاقد گلوتن باشد)
چگونه با فنجان های تخم مرغ پخته بدون گلوتن باشیم؟

طرز تهیه عکس: فنجان کیچه با گوجه فرنگی و پروشوتو

چه غذاهایی حاوی گلوتن هستند؟

  • هر چیزی که حاوی گندم، چاودار، جو و جو باشد
  • ماکارونی
  • کراکرها
  • قرص ها
  • نان
  • شیرینی هایی مانند بیسکویت و کیک
  • گوشت فرآوری شده
  • سوپ
  • سس سالاد
  • سس ها
  • سس سویا (به جای آن از تاماری استفاده کنید)
  • آبجو
  • و دیگران
میوه و سبزیجات روی تخته چوبی

علائم عدم تحمل گلوتن

  • نفخ و گاز بعد از غذا خوردن
  • ناراحتی معده
  • سردرد
  • خستگی
  • مه مغزی
خوردن بدون گلوتن با سالاد و سیب زمینی شیرین

طرز تهیه عکس: سالاد سیب زمینی شیرین ترشی شده و کلم پیچ

در رژیم غذایی بدون گلوتن چه چیزی می توانید بخورید؟

  • میوه ها و سبزیجات
  • آجیل، کره آجیل و حبوبات
  • گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و مرغ
  • برنج، برنج وحشی، کینوا،
  • آمارانت، گندم سیاه (بله درست است)، ارزن، سورگوم، تف
  • پاستا بدون گلوتن
  • بلغور جو دوسر بدون گلوتن
  • آرد بدون گلوتن که می تواند شامل آرد بادام، تف، کاساوا، برنج و غیره باشد.
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی اما حتما برچسب ها را بررسی کنید
  • کره، روغن زیتون، سرکه
  • ادویه ها (فقط ادویه ها با یک ماده مخلوط نمی شوند)

چگونه بدون گلوتن بخوریم

بهترین توصیه من برای شروع یک رژیم غذایی بدون گلوتن این است که آن را ساده نگه دارید. سعی کنید هر روز همان چیزها را برای صبحانه بخورید تا به آرامی شروع کنید. و دوباره، اگر می‌خواهید این کار را به روشی سالم انجام دهید، غذاها را در حالت طبیعی خود مصرف کنید، نه کارخانه‌ای. به این ترتیب شما هم تمیز غذا می خورید. در اینجا چند ایده ساده وجود دارد …

صبحانه

ناهار

شام

منوی شروع بدون گلوتن قابل چاپ

به یاد داشته باشید که اگر به بیماری سلیاک مبتلا هستید، باید برچسب ها را با دقت بخوانید و از آلودگی متقاطع خودداری کنید. شما باید محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد گلوتن باشند.

آیا رژیم غذایی بدون گلوتن به کاهش وزن من کمک می کند؟

خلاصه…شاید! اگر گلوتن را به روشی سالم حذف می کنید، یک رژیم غذایی تمیز می خورید که عاری از غذاهای فرآوری شده، بسته بندی شده و بسته بندی شده باشد. اگر این همان کاری است که شما انجام می دهید، احتمالا وزن کم خواهید کرد.

اگر کراکرهای بسته بندی شده بدون گلوتن، کراکرها، بارهای گرانولا، میله های پروتئینی، پنکیک پاپ و میله غلات را بیشتر از هیچ می خورید، این کار را نمی کنید.

منابع بدون گلوتن

اگر سوالی در مورد نحوه حذف گلوتن به روش سالم دارید با من تماس بگیرید. من حدود ۱۰ سال است که این کار را انجام می دهم و خودم را یک حرفه ای می دانم!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید