۴۵ تاپینگ جو دوسر سالم + دستور پخت مایکروویو · حلقه فصلی


جو دوسر یک راه پر مواد مغذی و پرکننده برای شروع روز است. آنها را می توان به سرعت و به راحتی در مایکروویو درست کرد و روی آن را با بسیاری از مواد پرکننده سالم پوشاند. چند تا از ترکیبات تاپینگ مورد علاقه خود را کنار هم قرار دهید و با من جو دوسر بخورید! در اینجا ۴۵ تاپینگ سالم جو دوسر وجود دارد. {بدون گلوتن}

صبحانه اولین فرصتی است که باید روز را شروع کنید و روز را درست بگذرانید تغذیه برای تغذیه بدن، ذهن و روح شما برای یک روز کامل. عجیب به نظر می رسد اما حقیقت دارد. جو دو سر یک غله سالم سیر کننده و سیر کننده است که شما را تا ناهار سیر نگه می دارد. (همچنین فکر می کنم مرتب کردن تخت خواب شما را روی پای راست قرار می دهد. آیا هر روز تخت خود را مرتب می کنید؟)

پس بیایید روزمان را خوب شروع کنیم، درست است؟ اول تختت رو مرتب کن بعد بلغور جو دوسرتو بخور! 🥰 در اینجا چند صبحانه سالم دیگر که در خانه می خوریم وجود دارد: فنجان بیکن و تخم مرغ، فنجان کیش و پنکیک بدون گلوتن.

45 خمیر جو دوسر سالم با یک کاسه بلغور جو دوسر

آیا جو دوسر فاقد گلوتن است؟

بله، در شکل خالص آنها هستند، اما شما باید مراقب باشید. گاهی اوقات جو و بلغور جو دوسر با مواد حساسیت زا در تماس هستند و ممکن است آلوده شوند. به همین دلیل خرید کنید دارای گواهی بدون گلوتن نسخه تنها راه ایمن بودن در صورت ابتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک است. من جو دوسر بدون گلوتن باب رد میل را ترجیح می دهم.

انواع جو دوسر

راهروی بلغور جو دوسر فروشگاه مواد غذایی شما می تواند کمی گیج کننده باشد زیرا انواع کمی جو وجود دارد. برش فولادی، رول شده/ قدیمی، سریع پخت و جو کامل وجود دارد. بلغور جو دوسر نحوه شروع همه بلغور جو دوسر است و این نسخه فرآوری نشده است.

جو دو سر فولادی، علف جو دو سر است که به قطعات کوچکتر بریده شده است. پختن آن ممکن است زمان زیادی طول بکشد، بنابراین من بیشتر از آن اجتناب می کنم.

جو دوسر نورد شده و جو دوسر سریع کاملاً شبیه به هم هستند، اما سریع‌ها برای پخت سریع‌تر پردازش بیشتری انجام داده‌اند. من جو دوسر رول شده را ترجیح می دهم و دوست دارم آنها را در مایکروویو درست کنم که حدود دو دقیقه طول می کشد. اگر فقط جوی سریع در دست داشته باشم، حدود یک دقیقه طول می کشد. در هر صورت، آنها به سرعت تمام می شوند و هر دو برای من کار می کنند.

فواید جو برای سلامتی (طبق USDA)

  • ½ فنجان بلغور جو دوسر حاوی ۱۵۰ کالری است
  • ۵ گرم پروتئین
  • ۲.۵ گرم چربی
  • ۴ گرم فیبر (فیبر محلول می تواند به کاهش کلسترول کمک کند)
  • ۱ گرم شکر
  • حاوی منگنز، فسفر و منیزیم است
  • حاوی ویتامین B و آنتی اکسیدان است

45 تاپینگ سالم جو دوسر مانند میوه، کره آجیل، چیپس شکلات

مواد لازم برای تهیه بلغور جو دوسر عالی

  1. جو دوسر رول شده یا سریع پخت – به یاد داشته باشید در صورت لزوم جو دوسر بدون گلوتن تایید شده را خریداری کنید
  2. آب یا شیر – من عاشق استفاده از شیر بادام بدون شیرینی مزرعه کالیفیا هستم
  3. نمک – من همیشه از نمک دریا استفاده می کنم اما هر نمکی این کار را می کند. شما نمی توانید آن را کنار بگذارید، واقعاً تفاوت ایجاد می کند.
  4. تاپینگ ها – برای لیست نهایی چاشنی های جو دوسر سالم به زیر مراجعه کنید

دستورالعمل درست کردن بلغور جو دوسر در مایکروویو (راه آسان!)

من ترجیح می دهم بلغور جو دوسر را در مایکروویو درست کنم زیرا سریع است و قوام خوبی ایجاد می کند.

  • ½ فنجان جو فوری بدون گلوتن را با ۱ فنجان آب یا شیر و کمی نمک به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید. روی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید (نمک را نادیده نگیرید، آن را بسیار خوشمزه می کند!)
  • حدود ۲ دقیقه در مایکروویو بپزید و هم بزنید.
  • من دوست دارم یک قطره شیر بادام معمولی کالیفیا اضافه کنم تا زمانی که قوام مورد نظر خود را بدست بیاورم.
  • سپس … بهترین قسمت … تاپینگ ها!

اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید به راحتی این غذا را با تهیه یک دسته دوتایی یا سه‌تایی و نگهداری آن در بطری‌های شیشه‌ای تهیه کنید. صبح آنها را از یخچال بیرون آورده و روی آنها را با همه مواد بپوشانید.

من دوست دارم غذای خود را به صورت سرد بخورم، اما می توانید با گرم کردن آن در مایکروویو به مدت ۳۰ ثانیه، خنکی را از بین ببرید.

خمیر بلغور جو دوسر سالم با یک ظرف شیر بادام کنارش با شکر قهوه ای

دستورالعمل درست کردن بلغور جو دوسر روی اجاق گاز

تقریباً به روش مایکروویو ساخته می شود. همیشه از همان نسبت ۱:۲ جو به مایع استفاده کنید. آب یا شیر را در یک قابلمه کوچک به جوش بیاورید. سپس جو دوسر را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را کم کنید تا بجوشد و بپزد تا غلیظ شود و هر از گاهی هم بزنید. این باید حدود ۳-۵ دقیقه طول بکشد.

از روی حرارت بردارید و در صورت تمایل شیر بادام بیشتری اضافه کنید و روی آن را با مواد رویه بپوشانید یا برای آماده سازی غذا ذخیره کنید.

حالا مهم ترین قسمت:

فهرست نهایی ۴۵ تاپینگ سالم جو دوسر

آجیل و کره آجیل

آجیل سرشار از چربی های سالم و بسیار مغذی است. به گفته Healthline آنها حاوی فیبر پروتئین، ویتامین E، منیزیم، فسفر و مس هستند. ارزش غذایی در هر آجیل متفاوت است، اما اکثر آنها دارای آنتی اکسیدان بالایی نیز هستند.

سعی می‌کنم هر روز تعداد کمی به رژیم غذایی‌ام اضافه کنم، بدون اینکه مشتی بخورم. من متوجه شدم که برخی از آجیل ها مانند ماکادمیا برای من محرک هستند و آنها را در دست نگه نمی دارم.

من دوست دارم از آنها به صورت خام و بدون نمک استفاده کنم زیرا پرخوری آنها راحت تر است.

  • پسته
  • بادام ها
  • بادام زمینی
  • گردوی آمریکایی
  • گردو
  • آجیل ماکادمیا
  • گردو
  • کاشوبادام هندی
  • کره بادام زمینی طبیعی
  • کره بادام طبیعی
  • کره بادام هندی
  • کره تخمه آفتابگردان

میوه های تازه و میوه های خشک

میوه ها برای تهیه بلغور جو دوسر و به دلایل خوب، یک روکش محبوب هستند. توت ها یک غذای فوق العاده هستند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که حتی یک وعده کوچک از انواع توت ها در روز می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت فرد کند.

بنابراین اگر مجبورید فقط یک میوه را برای اضافه کردن انتخاب کنید، من انواع توت ها را توصیه می کنم. اگر در خارج از فصل برای پیدا کردن آنها مشکل دارید، از یخ زده استفاده کنید. گاهی اوقات آنها را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار می دهم و سپس آنها و آب آن را به بلغور جو دوسر صبحگاهی ام اضافه می کنم.

  • تمشک
  • بلوبری
  • توت فرنگی
  • تمشک ها
  • انارها
  • گیلاس تازه یا منجمد
  • موز ورقه شده
  • سیب خرد شده
  • گلابی خرد شده
  • هلو خرد شده
  • کران بری
  • کشمش
  • زردآلو خشک (محتوای قند موجود در میوه خشک را بررسی کنید
  • سیب خشک شده
  • زغال اخته خشک شده
  • کم شکر تمام کنسروهای میوه

رویه های جو دوسر بسیار سالم با دانه های چیا و جو دوسر شبانه

دانه ها و مواد غذایی فوق العاده

افزودن دانه ها به بلغور جو دوسر می تواند راهی عالی برای وارد کردن برخی از غذاهای فوق العاده به رژیم غذایی شما باشد. نیازی به مقدار زیادی نیست، حتی یک قاشق چای خوری بذر کتان منبع خوبی از فیبر رژیمی برای صبحانه شما است. بیشتر دانه ها حاوی پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها حاوی مقدار مناسبی چربی هستند، اما خوشبختانه برای دریافت فواید تغذیه ای آن نیازی به مقدار زیادی نیست.

از آنجایی که آنها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، پیشنهاد می کنم با مقدار کمی شروع کنید تا ببینید چگونه آن را تحمل می کنید. گاهی اوقات می توانند باعث ناراحتی معده یا نفخ شوند. معمولاً اگر به آرامی آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، معده شما به آن عادت می کند.

  • دانه کدو تنبل
  • دانه کتان
  • دانههای چیا
  • دانه شاهدانه
  • دانه های کنجد
  • دانه های آفتابگردان

تاپینگ های جو دوسر سالم تر

  • ماست ساده (ماست یونانی یا بدون لبنیات – ما سیگز را دوست داریم)
  • پنیر دلمه
  • پودر کاکائو شیرین نشده
  • ادویه جات ترشی جات – دارچین، جوز هندی، ادویه پای کدو تنبل
  • یک شیرین کننده طبیعی مانند یک قطره عسل
  • یک قطره شربت افرا
  • شکر قهوهای
  • تکه های نارگیل
  • پودر پروتئین – من دوست دارم از پودر کلاژن استفاده کنم زیرا طعمی ندارد و بر بلغور جو دوسر من غلبه نمی کند.
  • چیپس شکلات تلخ (مورد علاقه من اما نه فوق العاده سالم!)

خمیر بلغور جو دوسر سالم در یک کاسه با چیپس شکلات تلخ و تمشک

دستور العمل های مورد علاقه بلغور جو دوسر سالم

  • بلغور جو دوسر بلوبری بارگذاری شده
  • بلغور جو دوسر شکلاتی کره بادام زمینی
  • پرتقال خونی و بلغور جو دوسر شکلاتی
  • بلغور جو دوسر پخته شده کدو تنبل
  • جو سیب سرخ شده

بلغور جو دوسر زغال اخته با مقدار زیادی از رویه های جو دوسر سالم

دستور العمل های جو دوسر شبانه

جو دوسر شبانه یکی دیگر از راه های فوق العاده سرگرم کننده برای تجربه تمام فواید سلامتی صبحانه جو دوسر مملو از فیبر است. جو دوسر شبانه راهی عالی برای تهیه وعده های غذایی است و بدانید که هر روز یک صبحانه سالم در انتظار شماست!

بلغور جو دوسر در مایکروویو

جو دوسر یک راه پر مواد مغذی و پرکننده برای شروع روز است. آنها را می توان به سرعت و به راحتی در مایکروویو درست کرد و روی آن را با بسیاری از مواد پرکننده سالم پوشاند. چند تا از ترکیبات تاپینگ مورد علاقه خود را کنار هم قرار دهید و با من جو دوسر بخورید! {بدون گلوتن}

فشار
سنجاق
دوره

دوره: صبحانه

آشپزخانه: آمریکایی

رژیم غذایی: بدون گلوتن

کلمه کلیدی: تاپینگ های سالم جو دوسر بدون گلوتن

زمان آماده سازی: ۵ دقایق

زمان پخت و پز: ۱ دقیقه

زمان کل: ۶ دقایق

بخش ها: ۱

کالری: ۸۳کیلو کالری

عناصر

  • ½ فنجان جو رول شده بدون گلوتن
  • ۱ فنجان آب یا شیر (یا نصف و نیم)
  • گوله نمک
  • تاپینگ ها

دستورالعمل ها

  • جو را در ظرفی بریزید و آب و نمک را اضافه کنید. گاهی اوقات از ¾ فنجان آب برای نوع غلیظ تر استفاده می کنم و دوست دارم شیر بادام را بعد از آن اضافه کنم و رقیق شود.

  • یک دقیقه در مایکروویو بپزید.

  • شیر بادام و مواد را هم بزنید و اضافه کنید.

یادداشت

ارزش های غذایی بدون تاپینگ هستند.
از ¾ تا ۱ فنجان آب به همراه بلغور جو دوسر خود استفاده کنید. بسته به اینکه بلغور جو دوسر خود را چقدر غلیظ یا نازک می خواهید، مقدار بیشتری یا کمتر اضافه کنید. من شیر غلیظ رو ترجیح میدم بعد شیر بادام رو اضافه میکنم.
اگر فاقد گلوتن هستید، مطمئن شوید که جو دوسر بدون گلوتن و چیپس شکلات تایید شده دریافت کنید.

تغذیه

کالری: ۸۳کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۱۴g | پروتئین: ۳g | چربی: ۲g | چربی های اشباع شده: ۱g | سدیم: ۱۴میلی گرم | پتاسیم: ۸۲میلی گرم | فیبر: ۲g | قند: ۱g | کلسیم: ۱۱میلی گرم | اهن: ۱میلی گرم

دیدگاهتان را بنویسید