PCOS چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟


سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک سندرم هورمونی شایع در بین زنان است. این اختلال تا حدودی شایع اما جدی است که شامل عملکرد غیرطبیعی دستگاه تولید مثل می شود. این اصطلاح به رشد کیست های متعدد بر روی تخمدان های زن مبتلا اشاره دارد و ظاهری غیرمعمول بزرگ و غلیظ به تخمدان ها می بخشد.

علائم

  • کیست در تخمدان.
  • سطح بالای هورمون های مردانه (تستوسترون).
  • دوره های نامنظم یا پرش شده.
  • ناباروری
  • آکنه
  • ریزش مو از سر و رشد موهای ناخواسته
  • مقاومت به انسولین زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مقدار بیشتری هورمون مردانه تولید می کنند. این عدم تعادل هورمونی باعث می شود که آنها از قاعدگی بگذرند و بارداری را برای آنها سخت تر می کند. نحوه مقابله با آن: زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب سطح انسولین بالاتری دارند که ممکن است در طولانی مدت بر لوزالمعده و گیرنده های انسولین تأثیر بگذارد.
    بنابراین ، الف رژیم کم کربوهیدرات که افزایش زیادی انسولین نخواهد داشت ، ورزش کافی و مراقبه در از بین بردن سندرم PCOS بسیار به فرد کمک می کند.

و دوره ها چطور ؟؟؟

خوب ، منظور من این است که عادات غذایی شما برای پریودهای شما نیز یکسان خواهد بود. زنان در حین خونریزی قاعدگی آهن خود را به شکل هموگلوبین از دست می دهند. هموگلوبین یک آمینو اسید است که حاوی آهن است. بنابراین ، مطمئن شوید که از غذاهایی استفاده می کنید که دارای پروتئین درجه یک کافی در طول روز به صورت روزانه هستند. با آن سهمیه روزانه آهن ، روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی شما نیز برآورده می شود. غذاهایی مانند مرغ ، گوشت قرمز ، ماهی ، پنیر ، پنیر ، شیر ، ماست و مکمل هایی مانند منیزیم و امگا 3 این کار را انجام می دهند.

واقعیت: بیش از 95 درصد آهن عملکردی موجود در بدن انسان بر پایه Heme است که فقط در غذاهای غیر گیاهی موجود است. پروتئین های گیاهی عمدتا دارای آهن غیر هم هستند که به خوبی جذب نمی شود و همچنین مورد نیاز بدن انسان نیست.!

** می دانم که گفتن آن بسیار ساده تر از انجام دادن است ، اما سعی کنید استرس زیادی را تحمل نکنید زیرا در آن شرایط بدن شما شروع به تولید کورتیزول (هورمون استرس) می کند که دارای اشکالات خاص خود است که وضعیت شما را بدتر می کند.



دیدگاهتان را بنویسید