به گفته یک متخصص تغذیه، سریع‌ترین و ساده‌ترین «آب پنیر» برای افزایش ۲۵ درصدی متابولیسم در این فصل تعطیلات


تعطیلات پر از وسوسه های ناسالم است، اما این «سلاح مخفی» است که من برای غلبه بر هوس بدون احساس محرومیت از آن استفاده می کنم.

پروتئین آب پنیر نه تنها برای افراد پرمشغله در حال حرکت قدرت ماندگاری دارد، بلکه به جلوگیری از هوس کردن نیز کمک می کند. چیزی که من به خصوص در مورد پروتئین آب پنیر دوست دارم این است که متابولیسم شما را تا ۲۵٪ افزایش می دهد – بنابراین احتمال اضافه کردن پوندهای ناخواسته در تعطیلات کمتر است.

آب پنیر مناسب

من از همه شما دعوت می کنم که این کار را با “آب پنیر” من در این فصل تعطیلات انجام دهید، و نه هر پروتئین وی. مطمئن شوید که از بهترین پروتئین آب پنیر استفاده می کنید. مواد اولیه و منابع مهم است. برای کیفیت و قابلیت هضم پروتئین برتر، من شخصاً از Fat Flush Whey Protein استفاده می کنم و به همه مشتریانم توصیه می کنم زیرا ۱۰۰٪ طبیعی است و از گاوهای نیوزیلندی عاری از بیماری گرفته شده است.

بسیاری از دامداران در این کشور به گله های خود rBST (سوماتوتروپین نوترکیب گاوی)، یک هورمون رشد مصنوعی، تزریق می کنند. نه تنها این هورمون مهندسی شده ژنتیکی – که برای تقویت تولید شیر استفاده می شود – به طور بالقوه اثرات سمی در گاوها ایجاد می کند، از جمله عفونت ورم پستان، پستان دردناک – بلکه برخی از کارشناسان همچنین معتقدند rBST خطر ابتلا به سرطان را در انسان افزایش می دهد.

اکثر گاوهای ایالات متحده شیر با پروتئین A1 تولید می کنند که یک جهش ژنتیکی است. من برای اولین بار اهمیت این موضوع را در مقاله ای که توسط مرحوم نان کاترین فوکس در نامه ماهانه سلامت زنان نوشته شده بود، آموختم. من مجذوب شدم که فهمیدم پروتئین A1 یک پپتید کوچک را تشکیل می دهد که در واقع یک ماده مخدر است! و برخی از محققان آب پنیر از گاوهای پروتئین A1 را با بیماری های قلبی عروقی، دیابت و مشکلات گوارشی مرتبط می دانند.

خبر خوب این است که پروتئین A2 غیر جهش یافته اصلی – موجود در گاوهای نیوزیلندی – با هیچ یک از مشکلات پروتئین A1 مرتبط نیست. پروتئین A2 که هضم آسانی دارد همچنین حاوی اسید آمینه پرولین است که با حمایت از کلاژن با پیری مبارزه می کند.

برای مبارزه با شل شدن عضلات پیری، دکتر. فوکس بر اهمیت “آب پنیر غیر طبیعی از گاوهای تغذیه شده با علف” که شیر A2 تولید می کنند تأکید کرد. به عنوان یک همکار قدیمی، وقتی او گفت که بهترین پودر پروتئین آب پنیر با کیفیتی که پیدا کرده است، Fat Flush Whey Protein بود، متواضع شدم!

برداشت من از پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر منبعی غنی از اسید آمینه L-سیستئین است که پیش ماده ای برای گلوتاتیون مورد نیاز کبد در فرآیند سم زدایی دو مرحله ای بسیار مهم آن است. شما به سادگی نمی توانید از مکمل های گلوتاتیون استفاده کنید زیرا مولکول ها آنقدر بزرگ هستند که توسط دستگاه گوارش شما جذب نمی شوند، بنابراین به جای آن به پیش سازهای گلوتاتیون نیاز دارید.

علاوه بر این، آب پنیر حاوی گلوتامین، گلیسین، متیونین و تورین است – اسیدهای آمینه دیگری که از سم زدایی سالم حمایت می کنند. با همه مهمانی‌های تعطیلات، خوردن آن بسیار آسان است، بنابراین به کبد خود کمک کنید.

این تمام چیزی نیست که آب پنیر انجام می دهد! یک مطالعه اخیر برزیلی نشان می دهد که این پروتئین با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو در حین ورزش، بافت عضلانی را افزایش می دهد. علاوه بر کاهش وزن و رشد ماهیچه های بدون چربی، آب پنیر از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و با پیری مبارزه می کند.

برای تعطیلات بهشتی – و شروعی در تصمیمات سال نو خود – دو دستور غذای مورد علاقه من را امتحان کنید. از آنجایی که آنها از آب پنیر استفاده می کنند، شما به خانواده و خود پروتئین کاملی می دهید.

این پنکیک ها یک صبحانه مقوی کریسمس را درست می کنند که در هنگام آماده کردن جشن تعطیلات خود انرژی شما را حفظ می کند.

پنکیک وی دلیش

  • (شش تا هشت پنکیک ۳ اینچی درست می کند)
  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱ پیمانه چربی فلاش پروتئین آب پنیر
  • ۱ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • ¼ قاشق چایخوری میخک آسیاب شده
  • اسپری روغن زیتون

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. (خمیر کمی رقیق و روان خواهد بود.) یک تابه نچسب را گرم کنید و با اسپری روغن زیتون آماده کنید تا کمی تابه را بپوشاند. خمیر را (حدود ۳ قاشق غذاخوری برای هر پنکیک) داخل تابه بریزید و با تکان دادن تابه، پنکیک را به آرامی پخش کنید. وقتی لبه های آن کمی قهوه ای شد، پنکیک را برگردانید. برای چند ثانیه دیگر به پخت و پز ادامه دهید. پنکیک را از تابه خارج کرده و روی سطح صافی قرار دهید تا گرم بماند. این کار را تکرار کنید تا تمام خمیر استفاده شود.

سبزیجات شیرین نیازی به شکر اضافه ندارند و فیبر زیادی به شما می دهند تا در طول تعطیلات منظم باشید. این خوراکی شیرین را در این فصل تعطیلات امتحان کنید.

پاف های شیرین پو

(۴ وعده درست می کند)

  • ۱۶ اونس سیب زمینی شیرین، پخته و سرد شده
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۲ پیمانه چربی فلاش پروتئین آب پنیر
  • پوست از ½ پرتقال
  • ۱ پرتقال، پوست کنده و دانه گرفته شده
  • ½ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • ۱ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • ¼ دانه چیا

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. همه مواد را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید، آنقدر هم بزنید تا یکدست شود و اگر مخلوط خیلی غلیظ بود، مقداری آب به آن اضافه کنید. (خمیر را بیش از حد لازم نازک نکنید – باید غلیظ بماند.) با استفاده از یک پیمانه ¼ فنجان، ۱۶ تپه را روی ورقه پخت آماده کنید. با کاردک دایره ای پهن کنید. به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا کیک ها پف کرده، طلایی و سفت شوند. از فر خارج کنید و قبل از درآوردن از تابه بگذارید کاملا خنک شود. در ظرفی که در آن شل است، در یخچال قرار دهید و لایه ها را با کاغذ مومی جدا کنید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید